Basketbal, billen branden & Senior Ball - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Basketbal, billen branden & Senior Ball - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Basketbal, billen branden & Senior Ball

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Januari 2012 | Verenigde Staten, Saint George

Hee, zoals ik had gezegd zou ik deze keer bij gaan houden wat ik zoal doe en weer vaker een reisverslag plaatsen dus bij deze,
afgelopen 1,5 week was leuk, druk en soms heel relaxed :)

Ik was gebleven bij vorige week dinsdag (10 januari), uit school eerst een dutje gedaan, toen werd ik wakker gemaakt voor mn hostmoeder of ik meeging naar Winger's (een heerlijk restaurant met vanalles barbecue), dus lekker daarheen (jammer dat Megan moest werken), en toen op de terugweg kreeg ik een smsje dat Sister Stocking mij op zou komen halen om te gaan bowlen om tien voor zeven, gelukkig maar want ik was het dus echt volledig vergeten! Maar we waren al op weg naar huis dus ik was perfect op tijd, en toen gingen we met de groep meisjes van de kerk (young women's) bowlen! was super gezellig en jaja ik heb mijn record verbroken! Hoe ik de laatste keer nog 67 punten had (met bumpers!) had ik deze keer 104 punten! WOOHOOOO, helaas niet gewonnen want iemand deed mee die daar werkt dus die was zieke pro (dat krijg je na iedere dag minstens 5 keer bowlen...) en toen net voor het eind kreeg ik een telefoontje van een vriend of ik hem wou helpen met wiskunde haha, die had dus van iedereen gehoord dat ik daar zo goed in was dus ik moest hem uit de brand komen helpen (zelfs hier nog bijles geven dus!). Tyson (dat is die jongen) is beste vrienden met de jongen die mij had gevraagd voor Senior Ball, dus hij vroeg of ik ja ging zeggen. Ik vertelde hem hoe ik die jongen amper kende en hij niet reageerde op m'n smsjes enzo, dat Megan niet bij mij in de groep zou zitten en dat ik dus niet zou zeggen. Vervolgens vertelt hij mij dat hij achter hem aangaat waarom hij niet reageerde en hij zegt dat hij van plan was Megan te vragen! En dat zou de boel toch wel veranderen! Ik was meteen enthousiast want dan zou t gewoon weer een groep vrienden zijn en gezellig, komt niet zo precies maar gewoon lol hebben! Ik natuurlijk meteen Megan plagen met HAH ik weet wie jou gaat vragen!! en haar helemaal door de war maken enzo hahaha, maar die moest natuurlijk nog wachten voordat ze erachter zou komen. (wordt vervolgd...)

Op woensdag ging ik iets nieuws proberen. Sister Stocking had mij verteld dat ze met de kerk verschillende sporten doen, en dat vanaf deze week het basketbalseizoen zou starten, waarbij je eerst een paar lessen uitleg krijgt en je vervolgens wedstrijden gaat doen, allemaal op de woensdagavond. Dat leek me super leuk dus in plaats van naar de basketbalwedstrijd van school te gaan ging ik zelf spelen. Was echt heel gezellig! En het lijkt me super om ook wedstrijden te doen dus ik ga zeker vaker (al zit het me wel dwars dat ik nu steeds de wedstrijden van school mis... ik weet dus niet zeker of ik elke week ga dat zie ik nog wel)

Donderdag gingen we dus dress-shoppen voor Senior Ball. Megan een hartstikke mooie, maar gigantisch dure jurk gekocht, daar had ik dus geen behoefte aan. Toen gingen we naar een winkel met afgeprijsde jurken, wat kwam ik ineens tegen: dat súper leuke jurkje die ik al maanden zag hangen maar ik nooit kocht want hij was 1. te duur en 2. ik had geen jurk nodig, nu voor 1/5 van de prijs ofzo, HEBBEN DUS. Er waren er nog maar 2, een XXL en een S/M, hij paste gelukkig! (een beetje ruim maar met veiligheidsspelden kom je ver) Hij is niet zo formeel als het eigenlijk zou moeten, hij is niet lang, maar met een chic vestje erover, m'n haar opgestoken en hoge hakken is het zeker goed genoeg! Ook ging ik die avond het antwoord geven aan die jongen, Megan had een geweldig idee: op een oud wit shirt schrijf je iets randoms, met permanente en non-permanente marker, waarbij je zorgt dat er de letters Y E S in staan, die doe je met permanente marker. Vervolgens stop je er een briefje bij, "hee, mijn wasmachine is kapot, kan je dit shirt voor me wassen?" en nadat hij uit de wasmachine komt staan alleen de letters YES er nog! Dus ik zette erop "Why all true wisdom is found on t-shirts" en hij was zo door de war haha tot hij het waste natuurlijk, toen snapte hij het. Nu was het dus alleen nog wachten tot Tyson Megan zou vragen... Maar dat liep dus een beetje anders.. Wij kwamen thuis en wat ligt er voor de deur: een halve piepschuim cirkel met allemaal lolly's erin, en een bordje "Ik zou een dum-dum zijn als ik je niet zou vragen naar Senior Ball" (dum-dum is het merk van de lolly's, niet zoals bij ons chupa chups) dus ik denk YES eindelijk Tyson, wij rennen naar binnen, megen trekt het bordje eruit, en ze zegt: "oh hee!! it's Konley!!!!" dus ik draai me om en zeg "KONLEY!?!?!?!" maar dat was niet de bedoeling!! dus ik Megan vertellen dat er iemand anders was die haar ging vragen, namelijk Tyson! Maar wat was het probleem: Megan had net een halfuur geleden gezegd dat ze nog niet was gevraagd naar Senior Ball dus ze kon geen nee zeggen. Wat betekende dat ze niet alleen niet met Tyson zou gaan, maar ze ook niet in mijn groep zou zitten! En ik dus weer alleen was... Ik baalde zo hard, Tyson ook, en ik wist ook eigenlijk niet meer wat ik ging doen voor Senior Ball, ik had er geen zin meer in maarja ik had al ja gezegd... "Nouja, uitzitten dan maar" was wat ik dacht.....

Vrijdag was wel een superleuke dag! Eerst een basketbal wedstrijd in Hurricane, dus wij met de hele groep in de auto daarheen, hartstikke gezellig, hard met de muziek meezingen en veel lachen. Vervolgens komen wij daar aan op school, lopen door de gangen naar de gymzaal, zie ik daar Johan! Een andere uitwisselingsstudent die echt super gezellig is maar ik nooit zie omdat hij dus in een ander dorp woont. Dus wij gezellig even bijpraten, opscheppen over wie er gaat winnen en toen begon de wedstrijd. VERSCHRIKKELIJK. Het was zo gigantisch spannend, we stonden de hele tijd voor, toen de hele tijd om en om een punt, gelijkspel en in de laatste minuten BAM de tegenpartij scoort er een punt bij. NEEEEEE. Wij nog proberen in de laatste seconden een punt erbij te krijgen maar helaas, verloren met 53-54, wat een verlies.... Dus wij met z'n allen naar Frostop lekker ons verdriet wegeten met frietjes, hamburgers en ijs. Daarna gingen we op zoek naar anderen die wilden afspreken (tja, daar mis ik toch wel een Nederlands woord voor: to hang out... uithangen..??), een vriend van ons reageerde steeds niet enzo, dus wij rijden maar naar de parkeerplaats van walmart als we hem eindelijk fatsoenlijk aan de telefoon krijgen, blijkt dat hij met een hele groep vrienden in de walmart was waar wij waren! Dus wij naar binnen naar hen opzoek gaan, blijkt dat ook de jongen daar is met wie ik naar Senior Ball zou gaan, ik wist helemaal niet dat zij vrienden waren (de wereld is klein...) en dat was het moment waar ik hem echt leerde kennen, het was heel gezellig ook met alle anderen, en vervolgens met z'n allen walmart onveilig maken, beetje vervelen, kletsen en prijzen vervangen enzo haha,
Toen moesten wij Jandi en Kaitlin naar huis brengen dus we hadden afgesproken dat we daarna ergens weer zouden meeten, toen vervolgens hoorden wij van een van hen dat zij om 12 uur thuis moesten zijn dus dat het geen zin meer had, en de anderen kenden wij niet goed dus gaven we het op. Vervolgens krijgt Megan een berichtje op facebook van een van hen "don't bail on us! I thought we were still gonna hang out" bleek dus dat niet iedereen om 12 uur thuis moest zijn, diegene die het bericht stuurde, en de jongen met wie ik naar Senior Ball ga konden dus nog, dus wij ze ophalen, naar Brandi toe en eigenlijk niet meer doen dan Just Dance spelen, super gezellig haha iedereen faalde en toen dikke competitie en strijd het was echt leuk. Toen ging het even over Senior Ball, en die andere jongen vertelde dat hij met vrienden die dag naar Brian Head zou gaan om te skien en snowboarden, dus wij dachten, hee dat kunnen we ook best doen als onze day-date (dat is de dag van de dance waarbij je met een group dates iets leuks gaat doen, gewoon een gezellig dagje uit geregeld door de jongens, en VEEL lol hebben). En ik had zoiets van TUURLIJK wil ik skien, ik wou dat al supergraag, en we hadden verder geen groep dus dat is prima. En ik begon langzaamaan weer wat meer vertrouwen erin te hebben :) We gingen die nacht door tot een uur of half 3, toen nog even film kijken een stukje en lekker slapen. Top dag!

De rest van het weekend heb ik eigenlijk eerlijk gezegd niks meer gedaan: hele dag in pyjama zitten, even skypen met iedereen, daarna simsen, niks doen, meer simsen, en meer niks doen. Zaterdag moest megan werken dus deed ik dat alleen, en de rest van het weekend deed ze met me mee (we hadden maandags vrij want het was Martin Luther King Jr. Day). 's Avonds nog naar Brandi om PRETTY LITTLE LIARS te kijken!

Dinsdag hebben we niet veel gedaan en toen gister, woensdag gingen we eigenlijk klaar maken voor Senior Ball, we hadden van 't weekend bedacht dat we wilden gaan uhhh zonnebanken (tanning, ook zo'n mooi woord waar ik geen nederlands woord voor heb) omdat ik mezelf ontzettend bleek vond en we dan voor Senior Ball wat bruiner zouden zijn en we natuurlijk de winter konden overleven. We hadden een plek gevonden waar we voor goedkoop een 30-day unlimited konden doen dus dat hebben we gedaan. Die dag voor het eerst geweest, toen doorgegaan heeft Megan haar nagels laten doen, toen naar laatste benodigdheden voor Ball gehaald zoals panty, vestje eroverheen, en ik moest nog van alles van walmart voor in de beauty case (hahaha) en toen hebben Megan en ik bij haar werk Brick Oven heerlijk gegeten!


En toen kwam de grap....
oke, informatie die je van te voren nodig hebt: ik verbrand NOOIT, niet nada noppes, ik word bruin en verbrand niet. Voor mensen die de eerste keer gaan zonnebanken is het goed om 8-10 minuten te gaan, dus ik volg haar advies en ga voor zo lang.
Ik kom thuis, Megan en ik passen onze jurken en kijken hoe het eruit ziet, en dan roept Megan: SUNNY! YOUR BACK.. IS RED!!!! OMG YOU'RE SUNBURNED.. na-ah.. dat kan niet want dat gebeurt nooit. Mn wangen waren al een beetje rood maar dat heb ik altijd na het zonnen en dat trekt weg aan het eind van de dag maar toen mn rug een beetje verbrand.. watthefuhhhhhh ?????? nouja daar kan ik mee leven, het was niet zo erg en veel aftersun erop en ik overleef het wel, maar toen bleken m'n billen een rood vierkant te zijn!!! k heb nogsteeds geen idee hoe mijn rug heeft kunnen verbranden, dat is zegmaar het deel van m'n lichaam dat NIET verbrand, maarja m'n billen had ik inderdaad voorzichtig mee moeten zijn... Zie hier mijn grote tip van de dag: alle zonnebanken zijn anders, en zelfs als je NOOIT verbrand: ga de eerste keer toch maar heel kort, 5-7 minuten om te kijken hoe je lichaam erop reageert. Het blijkt dus maar dat het heel anders kan zijn dan de normale zon... Nadat ik een douche had genomen was m'n gezicht ook nogsteeds rood, vandaag op school kreeg ik t van verschillende mensen te horen maar nu is het allemaal aan het wegtrekken. M'n gezicht is nog maar een beetje rood en m'n rug is nu gewoon bruin. Pijnlijke billen moet ik het dan nog maar eventjes mee doen, dat ziet niemand gelukkig en als ik thuis kom meteen zachte pyjamabroek aan, veel aftersun erop en ik overleef het wel;) Tanning heb ik vandaag dus maar even overgeslagen en als ik morgen weer ga dan ga ik korter, smeer ik me goed in, en handdoek over m'n hoofd: moet goedkomen!


Vandaag was de Senior Ball assembly op school, dus hadden we verkort rooster, uit school heb ik wie is de mol gekeken een dutje gedaan en dit blog geschreven (jeej) en morgen is dan mijn laatste dag van de schoolweek.

Deze zaterdag is Senior Ball al en ik heb er opzich best zin in. Het is best jammer dat de groep met wie we gaan snowboarden niet erg groot is en alleen uit jongens bestaat maar dat overleef ik wel, het is ook verder niet zo officieel want we hebben geen echte "groep" maar ik zie wel wat 't gaat worden.

Een beetje een lang verslag dit, niet met veel grootse dingen maar wel interessant (hoop ik;)).
Over 1 tot 1,5 week komt er weer een nieuwe met natuurlijk hoe Senior Ball is geweest.
Wens me succes!!

Liefs xxx
Sanne

  • 20 Januari 2012 - 07:28

    Corrie:

    Tjonge, wat een verhaal weer.
    Ik wens je succes!
    xxxmams

  • 22 Januari 2012 - 12:57

    Anja:

    Hoi Sanne,
    Leuk verhaal, ben benieuwd naar het bal???
    Groetjes Anja

  • 22 Januari 2012 - 22:30

    Susanne:

    Succes! :)

  • 24 Januari 2012 - 18:36

    Ans:

    ik was al jalours, maar wordt dat steeds meer. behalve op die verbrande billen natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 52099

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: