My 2nd Birthday! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu My 2nd Birthday! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

My 2nd Birthday!

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Februari 2012 | Verenigde Staten, Saint George

Hee allemaal, weer even een kort verslagje van what happened in the USA. Afgelopen zaterdag was een TOPdag en daar wou ik dan ook graag even over vertellen voordat ik het vergeet!

Het was namelijk Preference, alweer een niéuwe dance na Senior Ball, deze keer meisjes vragen jongens. Ik had geen zin om te gaan, en aangezien de halve vriendengroep + megan het basketbalteam hadden gevraagd, maar ik daar geen zin in heb, ging ik dus niet. Een paar anderen uit die groep vrienden hadden ook geen zin en hadden besloten er samen een leuke dag van te maken, ik was ook uitgenodigd! Op zaterdagavond werd ik dus rond 6 uur opgehaald door Gabrielle en Emily, om samen naar Mailtyn toe te gaan. Daar gingen we met z'n allen omkleden in mooie jurkjes, haren krullen, opmaken etc etc. Toen gingen we gezamenlijk uit eten! Op onze weg daar naar toe hebben we Brandi nog opgehaald, die toen in de auto snel ging omkleden, en toen gingen we uiteten bij een Japans restaurant: Sakura! Het was een restaurant waar je kiest wat voor soort gerecht je wilt en waar de kok het dan voor je neus komt klaarmaken! In Nederland is er in de buurt ook zo'n restaurant (met precies dezelfde naam), en ik ging daar nog wel eens met mijn ouders heen bij mooie gelegenheden; dit deed mij daar dan ook meteen aan denken! We hebben van alles gedeeld, Emily en ik gingen voor het biefstuk/garnalen gerecht, en daar kregen we dan bij: soep, salade, noedels en gebakken groenten (champignon, courgette en uien). Ook hadden Emily en Gabrielle een sushi schotel gekozen en daar heb ik een beetje van gehad (ik heb maar 1x eerder sushi gehad en dat was een drama ervaring met veel te veel wasabi dus ik had een trauma opgelopen, maar het liep goed af).
Van te voren hadden we het erover dat als iemand jarig was dat we dan een gratis toetje kregen, dus we hadden afgesproken dat het mijn verjaardag zou zijn! Dus zij hadden dat die mevrouw verteld en na het eten komt daar een stukje taart aangelopen met een kaarsje erin en iedereen begon hevig voor mij te zingen! Het voelde net mijn echte verjaardag, met kaarsje uitblazen en al! Wel jammer dat ik de taart niet lustte.. (cheesecake bah) maar het was ontzettend grappig en super gezellig. Vervolgens gingen we door naar de dance om preference te "crashen"! We zouden ergens naar binnen sneaken zodat we niet hoefden te betalen, even feestje vieren, en dan weer weg als het niet leuk was. Dus wij al een heel plan bedenken van als hij vraagt waar onze tickets zijn dat die binnen liggen maar dat we naar de auto moesten omdat we tampons nodig hadden enzo hahaha maar toen onderweg naar de deur zag ik ineens een soort glazen zijdeur met mensen binnen dus ik zeg hee kunnen zij voor ons die deur niet openmaken? en precies als iedereen omkijkt gooien mensen binnen de deuren open en schieten door een andere deur weer naar binnen: "RENNEN!!!!" dus wij snel naar binnen met de massa mee en woohoo daar zijn we dan, zonder te betalen. We verdwijnen de massa mensen in en daar waren Megan en alle anderen, ze waren zo verbaasd! Ik had Megan namelijk ook helemaal niet verteld dat we zouden komen, zij was veel te druk met alles voorbereiden. Dit was de eerste dance waarbij ik me super goed en comfortabel voelde, we waren gezellig met heel veel mensen, iedereen had er zin in, er was goeie muziek en een leuke sfeer! Lekker los gaan dus!

Na een halfuurtje hadden we er ongeveer weer genoeg van en gingen we er weer vandoor, nu op naar Emily's huis om te gaan hottubben! We komen daar aan, kleden ons allemaal om, maar dan blijkt het al 23.00 te zijn geweest en we moesten om 00:00 uur al weer bij de bioscoop zijn! dus wij maar weer terug aankleden haha en op naar de bios. Lekkere snack gehaald bij het tankstation en toen lekker naar The Vow! Het grappige was, ik had de film de dag ervoor al gezien, maar alle anderen nog niet en ik vond het een hele goede film dus ik dacht dan ga ik nu toch nog een keer naar de midnight showing?! Dus wij lekker met z'n allen de film gekeken, gehuild en gelachen, en toen werd iedereen weer thuis afgezet.
Het was een gigantisch leuke dag en Brandi en ik hadden het er nog over dat dit veel leuker was dan mijn echte verjaardag was geweest! En dat was het zeker. Ik had echt weer even een leuk uitje nodig, en ik ben ook weer een stuk beter bevriend geworden met wat mensen.
Dit was zeker een van de leukste dagen ooit, en dit gaan we gauw nog eens overdoen!

Veel Liefs,

Sanne


ps. een fijne valentijnsdag allemaal!!

  • 14 Februari 2012 - 07:22

    Corrie:

    Och lieverd, wat een prachtig verhaal weer! Ik zie het zo voor me :).
    Je maakt wat mee daar, dat wordt weer afkicken straks hier. xxxliefs mams

  • 14 Februari 2012 - 09:56

    Theo De Kleijn:

    Wat een heerlijk verhaal. Super! Lekker verder gaan met genieten.
    xxx theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 52107

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: