steamboat springs - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu steamboat springs - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

steamboat springs

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 April 2012 | Verenigde Staten, Saint George

hey guys,

ik heb nooit meer een verslag geplaatst over hoe het was in Colorado en ik ben veel te druk dus ik plaats deze keer weer even het stuk dat ik had geschreven voor jongin.nl ;)
Zal het enige eraan toevoegen, maar dat is het grotendeels.

Allereerst natuurlijk het weer hier in St. George. Het wordt hier nooit echt koud, maar dat het ook echt al zo warm zou zijn rond deze tijd van het jaar had ik niet verwacht. Afgelopen weken was het namelijk al 30 graden overdag, en het is pas begin april! We hebben dan ook een groot zwembad op gezet waar iedereen lekker in kan afkoelen. Het blijft namelijk steeds warmer worden. In de zomer kan het wel 45 graden worden! Maar gelukkig ben ik voor dat warmer weer hier weg. ;)

Ook heb ik inmiddels mijn spring break gehad! Het was de tweede week van maart, ontzettend vroeg dus, en de dag van tevoren hadden we een leuk uitje met school. Met een groep van 50 leerlingen gingen we naar het Bodies Exhibition Museum in Las Vegas! Dat is een museum waarin allemaal geconserveerde lichaamsdelen van mensen ten toon worden gesteld. Het was super interessant om te zien! Maar dat was nog niet eens het meest overweldigend, het was namelijk gelegen in het midden van het Luxor, een gebouw in de vorm van een reuze piramide! Langs de randen omhoog waren allemaal hotelkamers, en binnenin was een volledig winkelcentrum, met eetgelegenheden en casino. De hele binnenkant was omgetoverd tot een Egyptische stad, met allemaal miniatuur huizen gebouwd in die Egyptische stijl. En vanaf de hotelkamers kon je helemaal naar beneden kijken. Het rare was wel dat van buiten het gebouw er ontzettend klein uitzag, het tegengestelde was dus waar. ;)

Mijn reis naar Colorado
De dag erna was het dus zo ver. We vertrokken op zaterdag ochtend ontzettend vroeg naar Salt Lake City om daarna met de bus naar Colorado te gaan. Tot aan Salt Lake City ging het nog prima, maar daarna hadden we ontzettend veel pech. Ik werd namelijk van tevoren bang gemaakt door verhalen over die bus met oude, vieze mensen erin. En terwijl ik dus al met zenuwen in de auto zat naar het station, kwamen we er ook achter dat we geen benzine meer hadden. We hadden nog maar 15 minuten om in te checken voor de bus en toen konden we ook de pinpas niet vinden! Wij dus weer terug rijden naar het huis waar we verbleven daar, andere pinpas zoeken, tanken, mijn gastzus kreeg een snee in haar hand dus bloed overal over onze tickets en hopen dat we nog op tijd waren. Ge-luk-kig mochten we de bus nog in en toen bleek ook nog dat we met een heel nieuwe bus mochten reizen en we in totaal met maar 5 man erin zaten! Al de stres trok toen langzaam weer weg en wij zaten veilig in de bus naar het dorpje Steamboat Springs.

De dagen daarna zijn voorbij gevlogen! Steamboat Springs is een klein stadje, niet erg veel inwoners maar gigantisch veel toeristen. Downtown heb je verschillende leuke souvenirwinkels en aan de rand van stad heb je de grote ski gebieden. Als je met de gratis bus reist kom je dan ook iedereen tegen in ski- en snowboardkleren. In het dorp zelf lag niet zo veel sneeuw meer, omdat het weer alweer wat warmer begon te worden, maar de bergen waren nog flink bedekt! Colorado deed mij dan ook ontzettend veel denken aan Oostenrijk of Zwitserland: prachtige natuur, met bergen en naaldbomen. We hebben er ontzettend veel gedaan: zwemmen, bowlen, naar de film, schaatsen en lekker shoppen! Het was ontzettend gezellig en het was heel leuk om mee te maken hoe anders het daar is dan in Utah, want dat is het zeker! Maar helaas, het was al weer tijd om te bus terug te nemen naar huis (dat meer leek op de enge verhalen die ik van te voren had gehoord, maar deze keer met de deur die klapperde, hevige storm en allemaal “aparte” mensen om ons heen. Maar ik zal jullie verder de details besparen).

Ok, ik zie nu pas dat spring break al weer aan maand geleden is, en het voel echt totaal niet zo! ik heb zo ontzettend veel gedaan in korte tijd en de tijd vliegt zonder dat je het doorhebt. Het is namelijk alweer pasen geweest. ik had op vrijdag en maandag vrij, dus lekker lang weekend. geen speciale dingen gedaan, alleen gezocht voor ons easter basket (ja heel vreemd, ze verstoppen hier een hele mand vol met eitjes en chocolade paashazen enzo ipv de eitjes zelf:p) en veel afgesproken met vrienden uit salt lake die hier in februari waren en nu dus weer. ook natuurlijk gewoon veel leuke dingen doen, zwemmen (nu we dus dat grote zwembad op hebben staan!) en genieten van het weekend. door de weeks met vrienden afspreken, tja je kent het wel druk druk druk. Over 2 weken ga ik dan weer naar Las Vegas (ja alweer:p) met alle andere exchange students voor 2 dagen en ik kijk er ontzettend naar uit! (dat zal denk ik zijn wanneer ik weer een nieuw verslag zal plaatsen, direct daarna, EN NU ECHT!)

verder ben ik uitgepraat en best moe want het is al 10 uur geweest dus ik ga maar eens lekker optijd naar bed, de laatste nachten is het steeds veel te laat geworden.

Ik wens jullie allemaal fijne dagen/weken en geniet van allez enzo je kent het wel :)

Ik ga mn bed in

Liefs,

Sunny, Soner, Sonnée, Sanoe, Sonne, Nugget

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 1908