Las Vegas, Senior Trip & Das Energi Festival! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Las Vegas, Senior Trip & Das Energi Festival! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Senior Trip & Das Energi Festival!

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Mei 2012 | Verenigde Staten, Saint George

Hee allemaal,

[edit] oja, wat ik trouwens was vergeten te zeggen dus wat ik er nu maar even jaloersmakend bij kom ingooien, ik heb al ZOMERVAKANTIE! al een week en het voelt geweldig!! Geen school meer dus, behalve voor jullie allemaal in Nederland MUHAHAHAHA []

het is alweer hoogtijd om een blog te schrijven, dus ik ga er maar weer even voor zitten. Ik heb hier namelijk nog maar 3 dagen over in Saint George. De tijd vloog voorbij, en ik ben inmiddels al aan het inpakken. Ik kwam namelijk onderweg een klein boekje bij waar ik nog wel eens bijhield wat ik iedere dag deed, en dat leek gisteren. Echter de datum zei 14 augustus 2011, en dat toch echt al een poos geleden.
Ook mijn laatste blog was alweer van 15 april, en dat ging toen over Colorado, wat toen al een maand geleden was, en nu dus 2... Een vreemd gevoel is het.

Het eerste wat ik wou vertellen was mijn trip naar Las Vegas! Dat is alweer (precies) een maand geleden. Op vrijdag en zaterdag 27/28 april gingen we met de groep uitwisselingsstudenten naar Las Vegas! We waren met 7 man in totaal, en vertrokken halverwege de schooldag, dus we moesten onze logeerspullen enzo mee naar school sjouwen :p We gingen met 2 auto's naar Las Vegas, waar we de groep uitwisselingen uit Salt Lake City zouden ontmoeten. We verbleven in de Stratosphere. Voor de mensen die het niet weten: het is het hoogste gebouw in Las Vegas. De grote uitzichttoren met 2 attracties bovenin waarbij je dan helemaal over Las Vegas heen kan kijken. (foto:
http://www.pasajebarato.com/hoteles/wp-content/uploads/2009/09/stratosphere-tower-5.jpg om een of andere reden selecteert hij maar de helft of de link als je erop wilt klikken, kopieer dus de hele link naar je browser!) We kwamen daar aan, onze hotelkamers op de 18e verdieping en waren natuurlijk helemaal enthousiast en konden niet wachten om rond te kijken en iets te gaan doen. Nou, dat deden we zeker! 2 dagen lang hebben we onze voeten kapot gelopen, camerarolletjes leeg gefotografeerd en portemonnees leeg gekocht. Ik wou dat ik mijn lijstje nog kon vinden met alle plekken waar we zijn geweest maar ik doe het nu maar even uit mijn hoofd: MGM grand, grootste hotel in de wereld, Aria hotel, Belaggio fountains (prachtige fontein voor het Belaggio hotel, met een water show met muziek elke 15 minuten), coca-cola en M&M store, New York New York (+ de achtbaan gereden!), Paris (dus onder de Eiffeltoren gestaan en de afspraak met iedereen gemaakt om elkaar weer te ontmoeten op 4 juli 2017 maar dan onder de échte Eiffeltoren in Parijs!) We zijn naar Venetian Hotel geweest, helemaal in Venetiaanse stijl. We hebben het grote bord vooraan in Las Vegas bezocht, dat zegt "welcome to fabulous Las Vegas, Nevada". We hebben over de strip gelopen, en de oude strip in het donker met alle casino's, lichten, raar geklede mensen in pakken, kunstenaars en nog veel meer. We zijn wezen shoppen bij de souvenirwinkeltjes en dus thuis gekomen met "what happens in vegas, stays on facebook" magneten, shot glaasjes met I <3 Vegas, gangsterhoedjes en pokerchips.
Wat trouwens wel leuk is om te vertellen is in het Bellagio hotel is een botanische tuin, waarbij elk seizoen het thema veranderd. En omdat in de lente het Tulpen seizoen groot was, was het thema Nederland! De hele tuin stond dus vol met tulpen, klompen, fietsen, molens, paraplu's en water met een bootje. Superleuk om dat te zien, en het voelt net alsof je weer thuis bent. Verder hebben we volgensmij nog veel meer bezocht maar daar kan ik nu even niet opkomen.
Op vrijdag avond was het feest. We kwamen namelijk om 12 uur 's nachts terug van de oude strip, onze begeleider ging naar bed, en wij gingen nog lekker met z'n allen rondkijken. We gingen namelijk de Stratosphere toren in. Omdat we daar verbleven mochten we er gratis gebruik van maken zo vaak als we wilden! En de toren was tot 4 uur 's ochtends open. Bovenin hebben ze ook een bar/club, dus wij naar boven en beginnen te dansen enzo, worden we "eruit gezet" omdat we geen 21 zijn, dus wat wij doen is het bar gedeelte was afgezet met paaltjes met een lijn ertussen, en wij gaan direct om de paaltjes heen aan de andere kant ervan verder dansen, dus echt gewoon 2 stappen opzij hahahaha, kan ons het schelen. er was nogsteeds muziek en lichten alleen niet officieel de bar ;) Achteraf hadden we het er nog over dat we die lijn ertussen uit hadden moeten rekken (het is zo'n oprol ding) en terug moeten gaan naar dezelfde plek. ik bedoel, we zijn dan nog steeds aan de andere kant van het touw toch? ;)
En daarna liepen we nog even rond door het casino, gingen we om 3 uur 's nachts eten bij Denny's en hadden we 1 van de uitwisselingsstudenten van alles wijs gemaakt wat niet waar was. Het was een geweldige nacht, ook al sliepen we maar van 5 tot 8, we konden ook weer lekker wakker worden in het zwembad daar op de 8e verdieping :)

Op zaterdagavond hadden we een barbecue met ook nog eens alle uitwisselingen van Las Vegas, een gigantische groep dus. Weer veel nieuwe mensen leren kennen en het was super gezellig. Helaas moesten we die avond weer naar huis en konden we niet langer blijven, maar het was zeker een geweldig weekend!

Alle foto's van Las Vegas: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.312471465488056.66997.100001756155058&type=3

En dan hebben we nog Senior Trip! Tussendoor heb ik natuurlijk nog van alles gedaan, graduation gekeken (ik ben een junior, dus studeerde niet af), en heel veel leuke dingen gedaan. Maar toen afgelopen dinsdag was het zover. Om 6.30 pm (18.30), na graduation, vertrokken alle Seniors (+ Rodrigo en ik, de exchange students die ondanks dat we juniors zijn toch mee mochten), naar California! De reis was ongeveer 4 uur, dus rond 12 uur 's nachts California tijd kwamen wij aan in Barstow, een plaatsje net buiten Los Angeles, waar we de nacht door zouden brengen. We kregen daar lekker pizza en op de kamer zijn we nog de halve nacht wakker gebleven, gelachen om het jaarboek, foto's gemaakt en email adressen uitgewisseld. Toen we dus eindelijk om half 3 / 3 uur in bed lagen, mochten we om 6 uur weer opstaan om te ontbijten en door te gaan naar Six Flags, Magic Mountain! De rit was een paar uur, en precies toen het park openging kwamen wij aan dus konden meteen doorlopen. Omdat iedereen in California nog school had, en het was een woensdag, was het dus totaal niet druk en konden we vaak lekker doorlopen! Ik weet niet of de naam "Goliath" jullie iets zegt, maar dat is een ontzettend beroemde achtbaan, die bijvoorbeeld in het spel Rollercoaster Tycoon zit, en die staat daar dus! En omdat er geen rij was konden we 4x achter elkaar erin! Hetzelfde verhaal met wat andere achtbanen, dus het was geweldig. Ook het weer was goed, en tussen de middag hebben we lekker in het park daar geluncht. Ook zijn we nog op de foto geweest met Bugs Bunny en Daffy Duck! (Nadat we door de fonteinen heen waren gerend en dus kleddernat waren.....)

Om 5.30 pm (17.30 voor mensen die niet kijken naar am/pm zoals mijn moeder en dus denkt dat het 5.30 in de ochtend is) vertrokken we weer vanuit Six Flags, om naar een grote jacht te gaan! Het was een 150 feet jacht, dus zegmaar 50 meter, en het was zo chic en mooi! glimmend hout overal en gewoon de meubels heel professioneel en duur enzo pfff wauw. Daar bleven we toen de rest van de avond, kregen we lekker avond eten, en hadden we een soort feestje. Was geen topfeest, de DJ stamde af uit ik denk 1936 en had zijn hele leven in een grot gewoond met een cd met 4 nummers erop, dus dat viel tegen, maar het was een leuke avond en we hebben lekker buiten gezeten op de boot en rondgekeken!
Vanuit daar gingen we door naar het hotel waar we de volgende 2 nachten zouden blijven, bij Disneyland! Het hotel was dus helemaal in Disney sfeer en had een souvenirwinkeltje enzo.
Die nacht gingen we "redelijk" op tijd naar bed, toen we terug kwamen van de jacht rond 1 uur, zodat we de volgende ochtend op tijd op konden staan, om rond 8 uur bij de poort van Disneyland te zijn! We mochten als "Grad Night students" namelijk al een uur eerder het park in! Daar hebben we lekker ontbeten (we kregen disneygeld om eten te kopen die dag, ik heb een 5 disneydollar briefje over om te bewaren:) ), en vervolgens gingen we naar California Adventure, het park direct tegenover Disneyland, die zowat aan elkaar vast zitten en waar je dus tussendoor heen en weer kan lopen, zodat we om 10 uur toen dat opende meteen naar de grootste attracties konden zodat we niet in de rij hoefden te staan! We waren dus ook de allereerste om in de Hollywood Tower of Terror te gaan! (Iemand die the Twilight Zone heeft gezien? daar komt dat vandaan). Het was geweldig om niet in de rij te staan en lekker door te lopen! Ook hadden we voor de rest van de dag fastpasses. Met onze grad night kaartjes konden we die namelijk uit de automaten van de attracties halen zodat we tussen bepaalde tijden terug kunnen komen en dan alle rijen kunnen skippen! en die kaartjes hadden geen eindtijd voor ons, dus we konden teruggaan wanneer we wilden, again geen rijen dus! (of misschien 5 minuten ofzo door alle anderen met fastpasses, maar meer niet) :) Tot 9 uur 's avonds zijn we in het park gebleven (dat is 13 uur (!!) voor de mensen die niet kunnen tellen), toen snel naar het hotel, opfrissen en kort dutje doen, om vervolgens om 10 uur weer terug te zijn in het park for GRAD NIGHT! Voor iedereen sloot het park namelijk om 10 uur, maar voor alle seniors vanover het hele land die kwamen voor grad night begon het feest toen pas! Het park bleef namelijk speciaal voor ons tot 3 uur 's nachts open! In het midden voor het Disneyland kasteel stond een groot podium met een suuper goede DJ en een massaaaale hoeveelheid seniors, iedereen aan het losgaan! Dus wij lekker een paar uur gefeest, en toen nog in het park rondlopen en alle achtbanen en attracties bezoeken! Voor de grootste achtbaan stond nogsteeds een rij, ondanks dat zoveel mensen al weg waren, maar omdat wij van te voren die fastpasses hadden gehaald mochten we meteen erin! :) super dus (ook leuk om alle gezichten te zien van jaloerse seniors die ook de rij willen skippen, ze kijken je zo jaloers aan als je langs ze voorbij komt rennen hahahahah, slecht om te lachen ik weet het, maar dat voelt wel echt heel goed!). Ook in de boomstammen attractie was helemaal geen rij dus zijn we verschillende keren achter elkaar in geweest. Kortom, geweldige nacht gehad dus, en zeker moe na nog eens 5 uur in Disneyland rond te lopen/dansen. Om 3.30 lag ik dus lekker weer in mijn bedje, tot 6.30, toen mocht ik weer opstaan...........

Het was namelijk de laatste dag, vrijdag, en we zouden om 7.30 vertrekken om naar onze verrassing te gaan. En wat was het???? Het grammy museum! Dus met allemaal oude exemplaren van de grammy awards, allerlei kostuums die artiesten daar droegen tijdens het optreden. Allerlei oude platen en eerste versies van geschreven songteksten van beroemde liedjes en nog allerlei doe het zelf muziek maken en instrumenten en dingen om te doen. Ook kregen we het laatste uur daar een workshop over muziek maken, drummen, en produceren. Was interessant en leuk om te zien!
Daarna gingen we door naar het strand, Redondo Beach, om lekker uit te rusten en bij te komen van de afgelopen dagen. Helaas was het te koud om te zwemmen, we hadden een slechte dag uitgekozen, maar we het nog altijd gezellig met het shoppen en rondkijken, lekker op het strand zitten en subway eten! Toen rond 6 uur 's avonds gingen we weer naar huis, en ik heb dan ook de hele weg geslapen (nadat ik 2 dutjes had gedaan op het strand en in slaap was gevallen onderweg naar het museum en strand). Toen om 4 uur 's ochtends kwamen we weer aan in St George (als eerste bus van de 4 :)) en kroop ik thuis weer lekker m'n eigen bedje in.

foto's Senior trip: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.328092867259249.69639.100001756155058&type=3
Dit is alleen gedeelte 1, met foto's gemaakt door een vriend. de foto's van anderen met wie ik was komen nog.

Het zit er alleen nog niet op.....
Die ochtend mocht ik namelijk weer om 9 uur opstaan om naar Salt Lake City te gaan voor Das Energi Festival!! Hiervoor had ik al een maand geleden kaartjes gekocht en eindelijk was het zo ver. We zouden die avond namelijk Benny Benassi, Fedde le Grand, Zeds Dead en nog veel meer artiesten zien! Het begon om 2 uur 's middags alleen we kwamen daar pas om 4 uur aan na ons vol gepropt te hebben met Arby's, en dat was maar goed ook, al hoewel, dat was nogsteeds vroeg, maar er was namelijk bijna niemand en er was geen re-entry dus we konden niet meer weg! Ook waren de main DJ's pas op het eind van de avond dus moesten we veel uur wachten tot het eindelijk vol liep en echt leuk werd, maar het was het zeker waard en het werd zeker leuk! We hadden onszelf een plekje gevonden helemaal vooraan Zeds Dead zodat we daar zouden zijn voor Benny, alleen toen hoorden we dat het schema was aangepast en Fedde le Grand en Benny Benassi bij het podium BUITEN zouden optreden! En wij hadden alleen een korte broek en t-shirt aan..... Maarja, dus toch naar buiten, weer gegaan voordat Zeds Dead klaar was zodat we een goed plekje vooraan zouden vinden, zie ik tijdens Fedde ineens een groep mensen staan vooraan met een Nederlandse vlag! (Fedde le Grand is uit Nederland) Ik dacht misschien komen zij daar ook wel vandaan, dus ik naar ze toe en vragen. Ze waren niet Nederlands, maar wel extréme fans van Nederland(se DJ's) en Fedde, en toen ik dus zei dat ik uit Nederland kwam kreeg ik meteen heel veel enthousiasme, werd ik helemaal vooraan bij de vlag geplaatst en probeerden we allemaal Fedde te vertellen dat ik uit Nederland kwam haha, dus ik "ik hou van je" schreeuwen in het Nederlands enzo haha (toen ik het later op twitter postte dat ik helemaal vooraan stond met die vlag enzo reageerde hij er nog op;)) het was namelijk een super gevoel om in Amerika te zijn met een Nederlandse DJ en allemaal Nederland-fans van hier tegen te komen! maargoed, het was nogsteeds ontzettend koud en vooral helemaal vooraan omdat er dan niemand voor jou de wind kon blokkeren. Het was dus zooo koud en ik heb nu heel erge keelpijn en moet veel hoesten, maar het was het zeker waard! Ook Benny Benassi was echt geweldig en ik heb zeker een topavond gehad! Ook die nacht kwam ik dus pas weer om 2.30 thuis en was ik helemaal kapot, dus de weg naar huis op zondag heb ik voor een groot deel geslapen.

Nu is het alweer maandag, ben ik verkouden, moe, thuis en heb ik dus echt nog maar 3 dagen te gaan. Dit blog was ontzettend lang maar het was heel erg nodig! Volgende weken zal ik rondreizend doorbrengen met papa (helemaal vanuit Nederland jaja) en daarna kom ik weer een keertje naar huis! Ik zeg niet wanneer want ik wil mensen komen verrassen (vraag er dus niet naar en vertel het niet aan anderen als je het weet;))

Mijn volgende/laatste blog zal dus zijn over iets van 2/3 weken als ik weer thuis ben, met alles erop en eraan over het afscheid, en mijn laatste weken hier met de rondreis enzo!

IK HOU VAN JULLIE EN TOT SNEL

Liefs, Sanne

ps. sorry voor mijn lange verhaal maar het moest er echt allemaal in!

• 09 Juni 2012 - 10:42

"(ome)"Theo Gijtenbe:

Prachtige verhalen Sanne!
    Voor straks "welkom terug in het 'zomerse kikkerland' en in je nieuwe onderkomen. Je moeder kan bijna niet langer meer wachten, althans zij is behoorlijk aan het aftellen (zie ik op facebook)!
    Groetjes van ons,
    Theo en Tiny