chillste week ooit! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu chillste week ooit! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

chillste week ooit!

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Februari 2012 | Verenigde Staten, Saint George

hee allemaal! hier uit het niets weer even een lekker relaxt blogje vanuit mijn bed (om 10.17 op een vrijdag jaja). Afgelopen week was namelijk een toppertje!
Ik zal maar gewoon even beginnen op maandag. die dag hadden we namelijk VRIJ! betekent dus leuke dingen doen, veel afspreken en niet aan school denken!
Toen op dinsdag begon de dag (redelijk) normaal, met les totaan lunch, maar toen verlieten we de school met nog zo'n 35 anderen uit de Interior Design klassen om naar de Parade of Homes te gaan! Dat is een week lang hier in St. George, waar ze nieuwe gigantisch grote, mooie, extreme huizen hebben gebouwd, en die dan een soort "open huis" hebben. Sommige zijn dan ook net verkocht, maar sommige staan nog steeds te koop. Je krijgt dan een kaartje waar voor alle 28 huizen een vakje staat om af te tekenen als je daar bent geweest (met keycord), een soort tijdschrift waar alle 28 huizen uitgebreid staan beschreven met plattegrond en een foto. En vervolgens rij je dan een route om de huizen te bekijken. Echter het kost ontzettend veel tijd! We hadden die middag maar 5 huizen kunnen bekijken. Wat betekende dat we dus de rest van de week ook nog veel rond keken!

Woensdag was de enige normale dag, waarbij we gewoon naar school gingen, en uit school dus weer naar de parade of homes (en pretty little liars gekeken, en met wat vrienden afgesproken)!

En toen donderdag.... wij hadden namelijk een week geleden de regionals gewonnen met ons high school basketbal team! wat betekende dat we naar de staat gingen. Die donderdag was het dus tijd voor de kwart finale. Om 9.30 's ochtends (!!) hadden wij onze wedstrijd. School had het dus zo geregeld dat we een verkort 1e lesuur hadden. toen naar de wedstrijd konden, en lunchen, en daarna een verkort 2e 3e en 4e lesuur hadden. Megan en ik hadden al meteen besloten om niet naar het eerste uur te gaan, was namelijk nutteloos (tekenen) en niemand zou gaan, dus lekker beetje uitslapen. Toen naar de wedstrijd! Die we hadden GEWONNEN woohooooo. Daarna gingen we dus lekker met z'n allen lunchen bij Durangos (mexican food place). Alleen nu hoorden wij dus dat eigenlijk niemand van plan was om nog naar school te gaan maar ze gewoon terug wilden gaan naar de basketbalwedstrijden om ook die van de anderen te kijken (4 totaal dus). Dus wij ditchen en weer lekker naar de andere wedstrijden toe. Toen moest Megan halverwege de laatste wedstrijd naar huis omdat ze moest werken, bleek toen we onderweg waren dat iemand anders haar shift over zou nemen! Dus wij weer omdraaien om lekker een ijsje te halen, en toen snel omkleden en shorts en hempje want 't was WARM! Wij gingen toen naar het park om foto's te maken (wilden we al een hele tijd doen) en toen was tegenover het park één van de parade of homes huizen, dus wij daar naar binnen om te kijken, en nog een ander huis verderop bezocht. Daarna gingen we thuis eten en vloog de tijd, dus zijn we maar gewoon thuis gebleven en keek ik WIE IS DE MOL!! (woohoooo volgende week finale!)

Nu is het inmiddels vrijdag, en vandaag is om 12.50 de halve finale! Deze keer volgensmij geen verkort rooster of iets, maar waarschijnlijk worden we wel gewoon excused, want dat was op donderdag ook. Toen hadden Megan en ik besloten dat we eigenlijk niet per se naar die lessen toe hoefden vandaag, behalve het laatste lesuur, die was erg belangrijk en konden we beiden niet missen, dus nu hebben we lekker uitgeslapen, en gaan we zo ontbijten en daarna naar de wedstrijd, meer chillen en naar lesuur nummer 4. Veel ditchen idd, ik weet het, maar het is maar voor 2 dagen. die wedstrijden kunnen we immers niet missen! :)
Als we deze dus inderdaad weer winnen dan is morgenavond de FINALEEEE!!!


Verder heb ik gigantisch veel leuke uitjes op de planning staan, niet normaal! Ook hebben jullie misschien al wel gehoord dat ik in Nederland een soort van ga verhuizen. Mama heeft namelijk een appartementje op t oog in Nijmegen, waar ze over precies een week de sleutel van krijgt. Dat wordt daar dus flink klussen (en verhuizen op waarschijnlijk 24 maart), en daarna ben ik officieel een Nijmegenaar! Ik blijf nog steeds half in Millingen wonen, maar voor een deel zal ik dan dus in Nijmegen te vinden zijn!

Kort blogje deze keer, maar ik ben lekker enthousiast dus ik dacht daar mag wel wat over geschreven worden! Nu ga ik maar eens even ontbijten want ik heb honger!

fijne dag verder en heeft iedereen carnaval overleefd?? (ik had er graag bij willen zijn... ik mis het wel hoor!)


Liefs, Sanne

  • 24 Februari 2012 - 18:29

    Corrie:

    Hoi lieverd, wat een enthousiasme :-).
    Ik heb de carnaval overleefd enne....de kuukse kroegentocht was zo druk bezocht, ik denk niet dat ze jou daar gemist hebben :). xxx

  • 26 Februari 2012 - 15:48

    Ans De Kleijn:

    wat een leven hetbjij zeg. zal je volgend jaar wel tegenvallen, ook al woon je dan deels in Nijmegen. wel leuk dat je bij ons de buurt komt wonen.

  • 27 Februari 2012 - 10:20

    Theo En Tiny:

    Hai Sanne, zo te lezen geniet je behoorlijk van je vrijheid, studie en niet te vergeten het prachtige land! Veel suc6666 verder met je studie en geniet er nog van zolang het kan. Groetjes aanstaande Nijmegenaar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 52100

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: