Las Vegas, Salt Lake City, Steamboat Springs! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Las Vegas, Salt Lake City, Steamboat Springs! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Salt Lake City, Steamboat Springs!

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Maart 2012 | Verenigde Staten, Saint George

Hee allemaal, al lang geen reisverslag meer geplaatst dus hier komt er weer eentje, vanuit steamboat springs, colorado deze keer :)
Afgelopen weken heb ik veel leuke dingen gedaan, veel met vrienden afgesproken en zelf dingen ondernomen zodat ik niet maar thuis zou zitten wanneer Megan op t werk was. Ik heb weer wat nieuwe mensen ontmoet en vrienden gemaakt en verder tada da da da da ddaaaaa:::

ik ben weer naar Las Vegas geweest! :) afgelopen week was de laatste week voor springbreak, ook was het de laatste week van het derde kwartaal (het laatste deel van het jaar komt er al weer aan wow!) en op vrijdag hadden we met school een leuk uitje. Met een groep van 50 man gingen we naar een museum in Vegas, waar ze delen van mensen hadden "opgezet". Je kon daar dus de volledige bouw van het lichaam zien, alle organen, spieren, botten en nog veel meer, en dan in het echt! (we mochten zelfs een nier en lever aanraken, woew). Het was echt een super dag, we reden deze keer helemaal door het centrum van de stad, en het eerste wat we zagen was het perfecte plaatje waar ik een puzzel van heb! (met kerst had ik een puzzel van las vegas gekregen, 2000 stukjes van het centrum van de stad, de hoofdstraat, en nu reden we dus door die straat heen en konden we precies zien welke gebouwen wij dus hadden gepuzzeld haha).
Vervolgens is daar een piramide achtig gebouw, helemaal van een soort donker zwart achtig glas lijkt het. Blijkt dat het museum daar binnen in is! dus wij komen binnen, dat is meteen al een "wow!", de kelder is een casino, en dan ga je de roltrap omhoog en daar is een soort hele egyptische stad neergezet, met allemaal thema huizen enzo, zelfs winkels daarbinnnen, echt gi-gan-tisch groot! Maar toen kwam nog het vreemdste: je kon helemaal de piramide omhoog kijken, blijkt dat alle witte muren met donkere vlakjes BALKONS VAN HOTELKAMERS BLIJKEN TE ZIJN!! de hele piramide is dus een hotel met alles erin! Wij wilden natuurlijk eigenlijk met de lift helemaal omhoog om te kijken het was van boven. We hadden alleen nog maar 5 minuten voordat we gingen, vervolgens stapten we in de verkeerde lift (die maar tot verdieping 5 ging) en daarna moesten we al weer terug :( helaas maar daar ga ik zeker nog een keer naar boven! En toen wij dus naar buiten liepen keken we weer naar het gebouw, dat er maar heel klein uitzag, terwijl wanneer je binnen was het echt immens groot was met hele gebouwen erin. (een beetje het effect van die tenten in harry potter deel 6 als ik het me goed herinner, waar een heel kamp is opgezet met mini tentjes maar als je zo'n tent binnenloopt dan is hij gigantisch)
Jammer genoeg waren we langer onderweg dan dat we in dat museum waren maargoed, het was het zeker waard!
Nu is het dus spring break, op zaterdag ochtend zijn we heel vroeg vertrokken naar salt lake city met t hele gezin, daar zijn we een kort weekendje bij oudste hostzus kendall gebleven, op zondag gingen mn hostouders weer naar huis en dan op maandagochtend heeeeeel vroeg namen ashlin megan en ik de bus naar steamboat springs, colorado. maar eerst: de rampzalige zondag.
jaja, op zondag gingen we een wandeling maken naar de natuurlijke heet water bronnen (is dat de juiste vertaling? hier noemen ze het hot springs), maar de wandeling "van maar 20 minuutjes ofzo heel makkelijk" viel nogal tegen. de hele weg was heuvel op en af en op en af, vervolgens lag het hele pad vol SNEEUW EN IJS en MODDER, en liep het pad naast een clif met een woeste rivier, en de "korte wandeling" duurde zo'n 2 uur!!! megan is in totaal 15x onderuitgegaan, waarbij ze een keer bijna helemaal de clif naar beneden gleed pffff... het was echt verschrikkelijk, natte voeten, schoenen die gladde zolen hebben, bah bah dat doen we niet meer. daarna was het natuurlijk wel lekker om even te genieten in die warme baden en daarna de hele weg weer terug.. nou, iedereen was helemaal kapot dat kan ik je wel vertellen!

verder had ik vanochtend dus de busreis hierheen, en ik had vantevoren al hele enge vieze en verschrikkelijke verhalen gehoord over die bus, dus dat werd nog wat... met zenuwen onderweg ernaartoe, nog bijna de bus gemist. door niet genoeg benzine hebben, op tankstation pinpas niet kunnen vinden/niet bij hebben, terug naar huis, huis doorzoeken, dan maar andere auto mee, pinpas (gelukkig) terug vinden en we hadden in totaal al nog maar 15 minuten voordat we in moesten checken (uur van tevoren), toen kreeg megan nog een diepe snee in haar hand door de voordeur en zaten onze tickets onder bloed (hè bah) nouja, feest dus, maar gelukkig was de mevrouw heel aardig en liet ons nog gewoon naar binnen en wij konden mooi de bus in. Toen gelukkig ook bleek dat we een nieuwe bus hadden, heel ruim, leren stoelen, met stopcontacten in elke stoel en WIFI :) heel erg lekker dus, ook zaten er maar 5 mensen ofzo in onze bus in totaal (en geen vieze mensen half bij je op schoot enzo) dus dat viel allemaal reuze mee :) reis was vrij lang (8 uur) maar we vlogen erdoorheen. nu ben ik dus bij megan's vader thuis aangekomen en doen we lekker NIKS. nog even snel boodschappen wezen doen net, avond eten op, en film gekeken. en nu heb ik dus weer fatsoenlijk internet op mn mac :)

sorry voor mijn onduidelijk onlogische lange zinnen maar mn accu is bijna leeg en geen zin om oplader te halen dus doe even speed tempo:p

ook is hier op zondag de tijd weer een uur vooruit gegaan naar de zomertijd, voor de komende 2 weken is het verschil dus maar 7 uur ipv 8 :)

en dat was het verder weer, ik ga weer bij houden wat ik hier allemaal doe deze week en daar komt dan later weer een mooi verslagje van :)

adios en hou je taai

liefs,
Sanne

oja foto's komen ook nog wel ooit op facebook dan gooi ik wel weer een linkje ervan op WBJ

• 13 Maart 2012 - 15:56

Eline:

hey je had ff moeten zeggen dat je naar salt lake city ging! dan was ik je komen opzoeken =) ik was daar trouwens ook zaterdag haha :p met een dikkke kater hahahaha.

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Totaal aantal bezoekers 52095