Koning Willy, weekendjes weg en laatste loodjes! - Reisverslag uit Kensington, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Koning Willy, weekendjes weg en laatste loodjes! - Reisverslag uit Kensington, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Koning Willy, weekendjes weg en laatste loodjes!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 November 2016 | Australië, Kensington

Hee allemaal! Hier is helaas mijn allerlaatste verslag vanuit Australië... Het is inmiddels alweer 1.5 maand geleden sinds ik terug ben van Spring Break, en ik heb al een maand genoeg te vertellen voor een reisverslag, alleen de tijd is veel te snel gegaan. Inmiddels heb ik nog maar 3(!) dagen in dit wonderschone land, en ik ben nog helemaal niet klaar om afscheid te nemen. Ik ben dan ook zo non-stop aan het genieten geweest, dat ik nu pas weer een verslag schrijf: en zelfs op m'n mobiel op het strand ;) laat ik eens beginnen met een overzichtje van de afgelopen tijd.

Whale Watching & Hunter Valley
De twee zaterdagen na spring break (half oktober) ben ik dagjes uitgeweest: eerst een dagje walvissen spotten met Stan! Via groupon hadden we goedkope tickets kunnen scoren voor een middagje op een boot, inclusief bbq lunch (typisch Australisch ;)). Het begon goed: heerlijk eten, wel een beetje fris, maar de eerste walvis hadden we al snel gespot! Helaas werd het daarna iets minder; ik ben er namelijk achtergekomen dat ik zeeziek word.... Ik heb dan ook 2.5 uur lang gevochten tegen duizeligheid en misselijkheid. En dan gaat de tijd langzaam! Gelukkig hadden we ontzettend veel geluk met de walvissen, we hebben er erg veel gezien en één keer zelfs van 20-30 meter afstand! Wat een gigantische pracht dieren!

De zaterdag erna was ook een ontzettend leuke dag: met een Noors meisje heb ik een tour gedaan door Hunter Valley: een regio met wijngaarden +/- 2 uur rijden vanaf Sydney. We vertrokken om 7 uur 's ochtends al vanaf centraal station, wat wil zeggen dat we om 9.15 al bij de eerste wijngaard waren, en we dus om 9.45(!!!) onze eerste wijnproeverij begonnen! We hebben die dag in totaal 6 wijnproeverijen gehad en een chocolade/fudge proeverij :) een paar leuke details: na de tweede proeverij was er al een groepje Britse (ofcourse) meiden dronken. Ze hadden overigens wel humor! De rest van de dag lachen met "Sean" de buschauffeur ;) ook waren er bij de eerste wijnproeverij ineens een paar jonge konijntjes van 2 weken oud die we mochten knuffelen en vasthouden!! Aan het eind van de tour zijn we daar zelfs nog terug gegaan om er twee op te halen omdat twee mensen een konijntje wilden houden ;)

Feestjes
Ook hebben Stan en ik die avond ons eerste hardstyle feestje gehad! Na een slopende dag waarop ik vanaf 6 uur op was en vanaf 11 uur 's ochtends aangeschoten, mocht ik die avond gewoon weer verder: tot 4 uur 's nachts hebben we gedanst in een geweldige club met een bekende Nederlandse DJ (voor de kenners: Titan)! Hij draaide echt een top set en we zijn dan ook 1.5 uur helemaal los gegaan!
Ook hebben we halloween hier mogen vieren! Stan en Gloria (Zwitsers huisgenootje) waren eind oktober jarig, en hebben daarom hun verjaardag gevierd in de vorm van een halloweenparty! Uitgebreid geschminkt zijn we daarna nog naar de end-of-semester party geweest (ja het semester was toen al voorbij...) en dat weekend volgde nog een halloween feestje :)

Weekendjes Weg
Na halloween had ik dus vrij! Alle lessen waren afgelopen en opdrachten ingeleverd: de tentamenperiode kon beginnen. Ik had mijn beide tentamens pas op 12 en 14 november, wat betekende dat ik eerst nog een dikke week vakantie kon vieren! Zo zijn Stan en ik een dagje naar Cronulla Beach geweest, en ben ik daarna in m'n eentje een weekendje weg geweest.

Ik heb namelijk impulsief twee prachtige dagen doorgebracht in de Blue Mountains! De eerste dag een flinke wandeling gemaakt langs de Valley of the Waters watervallen, over de national pass: een pracht route langs de cliff met uitzicht over de vallei, pootje baden in de wentworth waterval en terug naar het station over de charles darwin walk. Het uitzicht was wonderschoon, overal vlogen grote vlinders om je heen, en ik ben nog een gigantische leguaan tegengekomen en rode kreeften in een beekje! Die avond nam ik de trein naar Katoomba, waar ik in een superschattig en gezellig hostel heb overnacht! Het kostte helemaal niks en er zat zelfs koffie thee en ontbijt bij! De manager was een schat van een vrouw die wandelroutes uitstippelt op basis van hoeveel tijd je hebt en de andere gasten waren allemaal jonge backpackers. Ik heb dus veel gekletst met anderen die avond, en een Fins meisje ontmoet waar ik de dag erna samen mee ging wandelen. Heel iets anders die dag: ik ging de Grand Canyon walk doen. Dat was een route van zo'n 4 uur die tussen twee hoge rotsen naar beneden liep, langs een riviertje, aan het eind weer helemaal omhoog en nog 1.5 uur een route langs een cliff. Het was echt ontzettend anders dan de dag ervoor maar zo mooi weer! De Blue Mountains zijn zo veel mooier op andere plekken dan die toeristische hoogtepunten, en zeker de moeite waard voor iedereen die in omgeving Sydney komt!

Twee dagen later ging ik nog drie daagjes weg: Stan en ik hadden namelijk een hotel geboekt in Umina Beach. Daar hebben we 2,5 dag genoten van surfen op geweldige golven! De condities waren vele malen beter dan in Sydney zelf, en ons hotel was op 2 minuten lopen van het strand. Echt een heerlijk weekendje ertussenuit :)

Het eind in zicht...
Eerlijk gezegd heb ik nog zo veel meer meegemaakt om te vertellen. Zo heb ik dus twee tentamens gehad op het terrein waar hier de paardenraces altijd worden gehouden (uitzicht op de baan: heel gaaf!), heeft Stan voor het eerst in zijn leven mijn haar geverfd en heb ik ontzettend veel gesurft en gechillt met vrienden. Het afscheidsfeestje is al geweest, afgelopen zaterdag, en langzaamaan is iedereen aan het vertrekken. Het is een dubbel gevoel. Stan en ik gaan nog een prachtige twee maanden tegemoet, maar we moeten wel afscheid nemen van het wonderschone Australië. Over 3(!!) dagen vertrekken we namelijk al. Ik ben echt nog helemaal niet klaar met Australië... Eerlijk gezegd bevalt het me hier zo goed, dat ik hier wel zou willen werken en wonen na mijn master; in ieder geval voor een tijdje. Er is nog zo veel wat ik wil zien en doen, en de relaxte sfeer, het goede weer en sowieso het leven hier bevalt me echt enorm. Voor nu zullen Stan en ik aanstaande zaterdag vertrekken om voor 2 volle maanden rondreizen door Vietnam, Laos, Cambodja en Thailand en komen dus pas 26 januari weer naar huis. Een top trip dus! Al met al heb ik nog lang geen genoeg van het reizen, en zeker niet van het leven hier. Australië: until we meet again!
Cheers

De Koning, Chinese Gardens & Luna Park
EDIT: wauw, terwijl ik foto's aan het uploaden ben bedenk ik me nog zo veel meer! We hebben namelijk de Koning en Koningin gezien! Zoals velen waarschijnlijk wel hebben meegekregen waren Willy en Max op staatsbezoek in Australië. Wij hebben kunnen regelen dat we bij een launch van een nieuwe beurs voor NL/AU studenten konden zijn! We kregen eerst wat te drinken en hapjes, en later kwam het stel langs, kregen ze een soort rondleiding en hebben we geluisterd naar een paar officiële praatjes. Willy en Max waren er maar kort, maar het was heel erg leuk om bij te mogen zijn (en de eerste keer dat we ze in het echt hebben gezien!).
Ook ben ik afgelopen week nog met Gloria (Zwitserse huisgenootje) naar de Chinese Gardens geweest: een soort botanische tuin midden in het centrum van Sydney, wat helemaal in Chinese stijl was gemaakt: ontzettend mooie plek om een middagje te relaxen!
En daarnaast ben ik samen met Pien en Rose een middagje naar the Rocks en Barangaroo geweest, twee mooie wijken hier in Sydney, om daar wat rond te kijken. Dit was nogal komisch, want we kwamen onderweg een soort mini kerstmarkt tegen, gesponsord door Cadbury (een soort Australische Milka). Super vreemd want het was die dag bijna 30 graden en volle zon! Ze hadden opblaas kerstmannen en sneeuwpoppen, ze deelden gratis advent kalenders uit, én ze hadden een grote opblaas iglo staan met een sneeuw machine: daar moesten we natuurlijk een foto in maken! Zie hieronder voor het resultaat ;)
EDIT 2: wauw herinneringen blijven stromen, ik ben namelijk ook twee keer naar Luna Park geweest! Een klein attractiepark direct aan de overkant van de Opera House. Het is heel mini, maar nog helemaal in oude stijl! Op vrijdagen en zaterdagen kan je in de avond goedkoop tickets krijgen, en dan is het zelfs extra mooi: het hele park is 's nachts verlicht!

  • 23 November 2016 - 13:27

    Corrie:

    Wat maak jij niet allemaal mee zeg! Het leven 1 groot feest, zal het toch wel fijn vinden als je weer 'thuis' bent. xxx mams

  • 23 November 2016 - 19:29

    Theo De Kleijn:

    Prachtig verhaal!
    Veel plezier de komende twee maanden.

  • 24 November 2016 - 17:26

    Peter:

    Arm meisje, wat heb je het toch zwaar. Geniet van jullie Azië-trip!

  • 26 November 2016 - 16:56

    Sonja Van Thiel:

    Lieve Sanne en Stan, wat genieten jullie toch daar. Moet zeggen dat ik dit best allemaal had mee willen maken . Maar ja ik ben geen student

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 52102

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: