Van alles - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Van alles - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Van alles

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Februari 2012 | Verenigde Staten, Saint George

Het heeft even geduurd maar hier komt een kort nieuw verslag. Ik had alle dagen letterlijk bijgehouden, totdat ik dacht dat ik een bepaalde week al geplaatst had, die verwijderde en ik nu weer een nieuwe week erin heb staan. Betekent dus dat ik de informatie vanaf Senior Ball tot aan vorige week woensdag kwijt ben. Ik ben eerlijk gezegd een beetje lui en heb 't een beetje druk met reisverslagen schrijven dat ik deze keer heb besloten om mijn column voor jongin.nl maar letterlijk naar mijn blog te kopiëren. Doe ik anders nooit, maar dat is deze keer het handigst. Ik heb de overbodige info er zo goed als uitgehaald (ik heb op mijn blog al lang verteld over mijn nieuwe vakken) en op het eind voeg ik nog wel toe wat er nog meer is gebeurd;) Daar gaat ie dan:

Het is inmiddels alweer februari en wat is de tijd gevlogen zeg! Ik ben hier inmiddels al weer langer dan 6 maanden en ik heb nog tot juni te gaan. Afgelopen maand is weer van alles gebeurd, maar het was wel een stuk rustiger dan de maanden ervoor. Het weer is nog steeds erg lekker, zo’n 14 graden en volle zon. Deze maand: het basketbalseizoen en Senior Ball!

Basketbal
Wat ook is begonnen is het basketbalseizoen. Dat is een van de leukste sporten om naar te kijken op school, de sfeer is ontzettend gezellig, iedereen juicht heel hard voor het team en er worden mooie shows gegeven voor dansgroepen in de pauze. Iedere woensdag en vrijdag is er een wedstrijd, en iedereen gaat daar dan ook massaal heen. We hebben altijd een bepaald thema met de school, zoals onze schoolkleuren, jersey, of cowboy. Iedereen kleed zich dan op die manier zodat we allemaal één grote groep zijn. Ook had onze school bedacht om een paar stunts te doen. Zo hebben we een stunt gedaan waar alle leerlingen een zee waren, en Thor, onze schoolheld, de zee ging opsplitsen. link: http://www.youtube.com/watch?v=xEJtWJeZZm8 en natuurlijk stond ik daar ook bij! Ik werd omvergeduwd en iedereen viel op de grond maar het was geweldig! En zo hebben we ook 2x een freeze gedaan, waarbij iedereen bij de start ineens bevriest totdat het eerste punt wordt gescoord.

Senior Ball
Jaja, met een korte introductie de laatste keer is ook Senior Ball geweest. De tweede dance waar ik naartoe ben geweest. Er was een jongen die mij had gevraagd naar het feest. Tijdens de les kwam ineens een jongen de klas in die vroeg naar mij, gaf mij 2 bloemen en liep weer weg. Aan de bloemen was een kaartje vast gemaakt met daarop “Senior Ball awaits us”, het was van een jongen uit mijn geschiedenisklas. Ik kende hem niet zo goed, en we hadden nog niemand in onze groep voor die dag die ik kende dus ik was eerst van plan niet te gaan, toen hoorde ik echter dat een goede vriend van mij, die zijn beste vriend bleek te zijn, mijn gastzus ging vragen. Dan leek het mij wel leuk! Mijn zus wist nog niet door wie ze gevraagd ging worden maar wij gingen toen mijn date beantwoorden. Megan had een geweldig idee: op een oud wit shirt schrijf je iets randoms, met permanente en non-permanente marker, waarbij je zorgt dat er de letters Y E S in staan, die doe je met permanente marker. Vervolgens stop je er een briefje bij, "hee, mijn wasmachine is kapot, kan je dit shirt voor me wassen?" en nadat hij uit de wasmachine komt staan alleen de letters YES er nog! Dus ik zette erop "Why all true wisdom is found on t-shirts" en hij was zo door de war tot hij het waste natuurlijk, toen snapte hij het. ;)
Helaas later bleek dat mijn gastzus door een andere jongen eerder werd gevraagd door iemand anders, dus zat zij niet meer bij mij in de groep. Wij hebben toen een informele groep gehad de dag van het feest: we zijn gewoon met vrienden gegaan in plaats van andere koppels, en toen zijn we wezen snowboarden en skiën! Det was ontzettend leuk en gezellig! ’s Avonds gingen we eten bij Applebee’s en daarna naar het feest. Ik had een super leuke jurk gekocht en mijn haar opgestoken. Het feest zelf was niet zo heel interessant dus we gingen al snel weer weg, en toen hebben we gewoon nog wat gezelligs gedaan met vrienden de rest van de avond.

Het was een leuke dag, vooral het skiën was ontzettend gaaf, want dat had ik al een hele tijd niet gedaan en ik heb ook geen idee wanneer ik dat weer zal doen. De rest van de maand heb ik veel met vrienden afgesproken en rustig aan gedaan. Ben ook een beetje ziekjes geweest, dat hoort erbij in de winter, maar het was verder allemaal heel erg leuk. Volgende maand komt er weer een nieuwe column en tot die tijd: www.sanneinutah.waarbenjij.nu

Liefs,
Sanne


Oke, dat eind mag je dus wegdenken. N.B.: deze column staat nog niet op jongin, heb ik zojuist geschreven.. shhh niet doorvertellen.

Extra informatie:

Weet niet meer zeker of ik ooit al over basketbal @ de kerk had verteld, maar er is een meisjes basketbal seizoen bij de kerk. Ik ben toen ooit al naar een workshop geweest en nu is het seizoen officieel begonnen. Dit betekent dus dat ik op woensdagen niet naar de school basketbalwedstrijden kan. De eerste wedstrijd was afgelopen woensdag, en we hebben meteen gewonnen! De wedstrijden zijn tegen de andere kerken in de buurt (makkelijk want er staat een kerk in zowat elke straat), en het seizoen eindigt volgensmij eind maart.

Vorige week woensdag was de verjaardag van Rodrigo, een uitwisselingsstudent uit Brazilië. Dat is eigenlijk wel mijn beste vriend hier. We praten veel over dingen die ons dwarszitten enzo en dingen die moeilijk zijn hier, en dat helpt heel erg omdat we natuurlijk allebei in "hetzelfde schuitje zitten". Ook hebben we wel best dezelfde interesses enzo dus we doen best veel samen. 't is echt een beste vriend type. Maargoed, zijn verjaardag was dus en ik had een cadeau voor m gekocht, 2 superleuke films, en wat toeters en de nummers 1 7 voor op de taart, we zouden namelijk naar village inn gaan voor free pie night met wat anderen, alleen dat ging achteraf niet door. Omdat ik met Rodrigo meeging en hij had playpractice uitschool, ging ik dus eerst kijken naar het oefenen van de dramaclub waar hij in zit, daarna gingen we naar zijn huis, en we hadden besloten om naar walmart te gaan en snel een taart te halen zodat mijn nummers nog een rol hadden, en daarna zouden we naar de basketbalwedstrijd gaan. Alleen net toen we wilden vertrekken kwam zn hostmoeder binnen met avondeten en een grote taart. Dus wij eerst nog lekker eten en lekker een groot stuk taart met ijs, nog wat bezoek, en daarna naar de wedstrijd vanaf de tweede helft. Het was een heel gezellige dag :)

verder was de rest van de 1,5 week gewoon dingen doen als film kijken, afspreken, skypen enzo. Veel gesimst deze week, en rustig aan gedaan, was beetje ziek. WIE IS DE MOL gekeken!!!! en vrijdag was weer een basketbalwedstrijd waar we dus de 2e freeze deden. Vandaag druk met schrijven voor jongin, mijn blog en ik moet zo nog schrijven voor de acta, mijn schoolkrant in nederland. dan nog huiswerk dus ik heb zat te doen!

Jammer dat ik de andere info kwijt ben van de week hiervoor..... maarja.. hopelijk niet zo veel interessants;)

Fijne weken allemaal daar, lekker in sneeuw en -18 enzo. haha nee maar ik ga er weer vandoor....

CIAOOOO


liefs,
Sanne

  • 07 Februari 2012 - 12:35

    Theo Gijtenbeek:

    Beste Sanne,
    Ik probeer zoveel als mogelijk je reisverslagen te lezen en ervan te genieten. Momenteel verblijven wij in Spanje en hebben het ook druk om al dat moois en nieuws te- beleven/bekijken, komen eind maart a.s. weer terug naar Holland. We hopen dat je het verder nog steeds naar de zin zal hebben en te leren en genieten van het leven. We blijven je volgen, ook de hartelijke groeten aan je mam van,
    (oom) Theo en (tante) Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 52114

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: