Viva Las Vegas! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas!

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een kort verslagje deze keer omdat de vorige echt extreem lang was. Ik was gebleven bij dat ik naar de school was geweest voor de eerste keer afgelopen vrijdag (12/08/11) maar dat powerschool het niet deed (het programma waar zij roosters mee maken), nou wij werden dus een paar uur later gebeld dat we meteen toen konden komen, dus wij haasten in de auto springen en op naar de school. Daar heb ik mijn vakkenpakket gekozen (echt een pretpakket): Math, US history, Language Art (=Engels) (was verplicht) en photography, drawing, creative writing, Art, Foods and Nutrition (koken), Theater, Graphic arts en Fashion. Haha dat is echt feest, maar hier kan het, in Nederland niet. En Megan (hostzus) was al jaloers dat zij niet zo'n pakket mag kiezen omdat zij verplichte dingen heeft. (Ik zit overigens bij haar in de klas bij 2 vakken, volgensmij us history en wiskunde (of engels dat weet ik even niet meer).

Nadat ik mijn vakkenpakket had gekozen gingen we naar de Wall-Mart. Dat was zo ongelofelijk groot. Het was ongeveer zoals de Makro alleen dan is het niet allemaal in huge verpakkingen.

Verder hebben we die dag heel veel rondgereden door de stad omdat Megan ergens wou gaan werken en al haar formulieren af moest geven op al die plekken waar ze ging solliciteren. Als "lunch" heb ik voor het eerst Breadstick met Honey Butter gegeten. Dat was zegmaar een stok met daaromheen een sliert brood gewikkeld met zout en peper erop. Dat brood trek je er dan met stukken af vanaf het begin van die sliert en die doop je in de honey butter (wat een beetje smaakt naar vanille vla:P en het ziet er nog zo uit ook!). Het was echt zo ontzettend lekker, niet normaal!

Die avond gingen we naar Brandi, een vriendin van megan waarmee we naar het stadspark gingen waar ze iedere 2 of 3 weken een film draaien op een groot scherm. We keken de film megamind(:p) en aten een cotton candy (suikerspin) en toen gingen we weer naar huis. Brandi ging nog even mee en we wilden nog een film gaan kijken maar die stopte ermee naar 15 minuten ofzo en ik was heel moe dus toen zijn we maar gaan slapen (lees: ik, want megan bljift iedere avond op tot 5 uur ofzo zonder moe te zijn omg, maar dat zal wel aan mij liggen door de jetlag en al het reizen enzo).

Zaterdag was de grote dag:
Schoolshopping in LAS VEGAS! Ze gaan hier altijd net voordat school begint flink shoppen zodat je met allemaal coole nieuwe kleren naar school kan. Het was echt supertof! we hebben eerst echt 2 uur in 1 winkel doorgebracht waar mensen echt gigantische dingen hebben ingekocht omg, en vervolgens naar een grote Mall met superveel winkels en natuurlijk Forever 21 was daar, en een Macy's. Ook was daar op de beneden verdieping een fashion show die middag. Dat is gewoon in de vloer en dan als het begint dan komt dat gewoon uit de vloer en dan komen mensen daar gewoon uit en het hele podium dat is zo ziek! Daarna zijn we nog naar de echte Vegas straat geweest met alle casino's en gekke mensen op straat (ik heb michael jackson gezien, en half sesamstraat en allemaal casino vrouwen).

's avonds hadden we nog een dance party bij iemand die Megan kent, het was echt ziek het was in de kelder ofzo en daar stond het helemaal vol met mensen alleen het was echt heel erg heet en iedereen was aan het grinden maar dan heeel vies dat was echt niet oke. Dus helaas viel dat een beetje tegen, maar toen we daar aankwamen was het ook nog maar een half uur dus zo erg was het ook weer niet;)

Vandaag is een relaxed dagje, we hebben namelijk nog was schoolspullen die we moeten kopen en megan heeft nog schoolshopping geld over die we gaan uitgeven en verder ben ik nu al bijan 2 uur bezig om alle berichten en mails en alles wat geregeld moet worden bij te werken, dus..... drukke en volle dagen hier!

Morgen is mijn eerste schooldag en jullie horen over een week weer wat er allemaal is gebeurd hier!

Liefs Sanne,

ps, de foto's van Vegas staan natuurlijk weer op facebook. De link: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.178295392238998.40645.100001756155058

• 14 Augustus 2011 - 19:33

Ruud:

Hoi Sanne,

Het is wel duidelijk dat je het naar je zin hebt. Je eerste indrukken herinneren mij aan mijn eerste weken in de States. Als je binnenkort tijd over hebt :-), mag je eens een woordenboekje voor alle "oudjes" maken, want ik mis hier en daar een betekenis....

• 14 Augustus 2011 - 19:53

Corrie:

Lieverd,
    Ja, Ruud heeft gelijk van het woordenboek! Het eerste wat ik niet weet is...grinden?
    Verder vind ik dit ook weer een super verhaal, ik geniet met je mee. dikke knuf xxx mams

• 14 Augustus 2011 - 20:09

Joke:

Hey Sanne,

Geweldig die reisverhalen van je, ja ook ik ben benieuwd wat...grinden...maar dat komt nog wel!? Heel veel plezier en succes morgen op je eerste schooldag.
    Joke xxx

• 15 Augustus 2011 - 15:09

Maren:

Leuke foto's Sanne! Wat een heerlijk vakkenpakket inderdaad! En Las Vegas meteen gezien, toe maar! Nog geen twee weken weg en nu al zoveel moois op je 'been there - done that' lijst! XXX vanuit ZONNIG (!!!) NL

• 16 Augustus 2011 - 07:46

Carolien:

Klinkt echt supergaaf!
    ben n beetje jaloers op die shopping centers! (maar ook wel blij, anders is mijn portemonix zo leeg :-)

Enjoy the time of u'r life!

• 17 Augustus 2011 - 15:28

Theo:

Hoi Sanne,
    daar raak je volgens mij nooit uitgekeken en geshopped. Toch net effe anders dan die schoenen- en kledingwinkeltjes in Nijmegen.
    Ziet er allemaal leuk uit. Geniet maar verder.
    xxx theo

• 18 Augustus 2011 - 18:43

Bennie, Angelien, Lars, Leonie :

Wow Sanne , must be a cultureshock !
    Zelfs vanaf hier leest het als een spannende reis , we wachten op je volgende bericht ! Enjoy !

Angeren

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011