New York + aankomst in St George - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu New York + aankomst in St George - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

New York + aankomst in St George

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eindelijk weer een berichtje vanuit het hete en zonnige Amerika, het heeft even geduurd want ik had geen laptop (en ik kan nu nogsteeds geen foto's plaatsen want iemand heeft mijn wereldstekker meegenomen toen ik hem was vergeten op de gang van het slaapkamergebouw en ik heb stroom nodig om mijn harddisk met foto's aan te sluiten..).

Ik ga weer verder met afgelopen zaterdag 6 augustus. We hebben die middag gebaseballed (daar was ik gebleven met vertellen) en die avond gingen we naar Manhattan! We gingen erheen in gescheiden groepen (2 groepen van +-40 man) met de bus en daarna met de metro. Het was de bedoeling dat we de brooklyn bridge zouden overlopen maar vanwege het slechte weer (het was echt heel erg warm alleen het regende) zijn we naar times square gegaan. Ongelofelijk hoe groot het daar is en hoeveel lichten er zijn zo 's avonds! het was echt ontzettend mooi en groot!

Zondag moesten we een uur vroeger op dan normaal (we moesten al om 8 uur vertrekken) omdat we een NY sightseeing gingen doen met de bus! We zijn langs allerlei bekende gebouwen gereden als het museum van de film Night at the Museum, en de toekomstige Freedom Tower (nieuwe WTC in de maak). Onze eerste stop was bij Central Park, ongelofelijk hoe groot het was en er was een plekje in het midden bij het water waar je op rotsen kon zitten en je precies de skyline van New York kon zien (super mooie kiekjes gemaakt natuurlijk!). Onze volgende stop was times square, overdag was het allemaal nog beter te zien en het was prachtig. Ook het shoppen was ongelofelijk (een Forever 21 van 4 verdiepingen de grond in gebouwd!), ik heb dan ook veel gekocht: nieuw shirt, groene Vans, I love NY shirt (natuurlijk), en nog veel meer.
Vervolgens reden we richting de kust (pier 17) waar we ook nog vrije tijd hadden om een klein beetje te shoppen. (We kwamen daar langs een hollandse poffertjes kraam! De hele familie van de vrouw achter de kraam was nederlands alleen zij zelf kwam uit Australie. De poffertjes werden daar in de winter heel veel verkocht zeiden ze.)

We gingen om 5 uur weer terug naar de campus waar we eerst rehearsal hadden voor de eindshow en we vervolgens een film gingen kijken (die was best leuk overigens alleen halverwege de film crashte hij dus we hebben hem nooit af kunnen kijken haha).

Maandag de 8ste kregen we 's ochtends een lesje US history and government. Die man die ons die les gaf was echt hilarisch! Hij maakte het super interessant en grappig en ik heb er nog veel van onthouden!
's middags gingen we naar Jones Beach, het was zo heerlijk weer en de golven waren reusachtig! (iedere keer als er een voorbij kwam werd je een paar meter terug gesleept en onderwater getrokken en iedere keer als je boven kwam moest je als een gek je bikini goed doen want die hing inmiddels op je knien.
Daar hebben we ook gegeten, dat was wel komisch want wij bestelden 3 pieces of chicken with fries. Dus wij dachten 3 kippenpootjes met wat friet maar nee hoor we kregen een berg friet met een halve kip omg dat was echt reusachtig. 's avonds terug naar de campus (vrij laat dus we gingen meteen slapen). Al met al was het een ontzettend leuke dag alleen jammer van alle vliegenbeten die we eraan over hebben gehouden!

Dinsdag vertrokken we om 10 uur (nouja, dat werd 11 want alles loopt altijd uit bij STS omdat ze op iedereen moeten wachten) met de subway (metro) naar times square. Daar gingen we met z'n allen eten bij planet hollywood! Dat was zo gezellig en supertof om te zien: alle pakken en maskers van bekende films en afdrukken van handen van beroemde mensen in steen (ik schijn even grote handen te hebben als Carmen Electra van de Pussycat Dolls).
Vervolgens hadden we weer vrije tijd dus ik ging met Mandy, Marnix en Nichlas (2 nederlanders en een duitser) naar de Apple store. Die was echt reusachtig en SUPERdruk, ik kreeg er echt claustrofobische neigingen van! Daarna zijn we nog even wezen shoppen maar het regende pijpenstelen. Overal waar je liepen waren mannen die schreeuwden UMBRELLA UMBRELLA UMBRELLA 5 DOLLARS, dus we hadden er maar een gekocht. Maar goed ook want het bleef de rest van de dag regenen!

's avonds deden we een Ferry Tour: met de boot om Manhattan heen. Het was zo ontzettend mooi! Ook het vrijheidsbeeld heb ik van 20 meter afstand kunnen zien. De skyline was zo geweldig echt, het was echt super om allemaal te zien!

Woensdag was de laatste dag op de campus. Het was eigenlijk een vrij saaie dag. Veel koffers inpakken en oefenen voor de eindshow. Die begon om half 4. Het was echt super leuk. Onze groep (groep 4) was team Legenterry (want onze begeleidster heet Terry!) en we speelden dat Terry een wereldreis ging maken en daarbij door allemaal landen heen kwam, en iedere groep uit een land deed dan een act, zo gingen de mensen uit Noorwegen hun volksdans doen en zingen "meet the girls from Norway, we party like a rockstar". En twee Zweedse meisjes gingen rappen. De denen gingen een bunnyhop dansje doen en wij Nederlanders gingen rappen en dansen (hiphop) op het nummer "I'm from holland, where the fuck you from?!" Het was echt hilarisch, Marnix de rapper had onder zijn vest geen shirt aan, dus hij ritste hem open en iedereen helemaal gillen en juichen enzo, en Amy Gianne en ik gingen dansen. Op het eind kwamen dan alle landen bij elkaar in New York en deden we ons eindnummer: Onze eigengeschreven songtekst op het nummer California Girls van Katy Perry. Het was zo mooi en het ging supergoed!

Achteraf hebben we dan ook gewonnen! We kregen voor alle onderdelen 5 van de 5 punten (behalve voor sexappeal, daarvoor kregen we maar 3 punten, zijn shirt uit had dus niet gewerkt helaas), en we kregen een tasje of strandbal + een keykoord! Het was echt heel erg leuk want we hadden een superhecht team en het was een geweldig afscheid.

Die avond hadden we nog een "disco" van 8 tot 11.........
Het was opzich wel leuk alleen de DJ was echt ongelofelijk slecht, alle "overgangen" in nummers liepen ernaast en soms werd het tussendoor gewoon stil. En op het eind had hij blijkbaar geen nieuwe muziek meer want hij begon al zijn nummers opnieuw te draaien.. Maar we hebben er natuurlijk wel iets leuks van gemaakt. Die nacht hebben we nog tot half 2 gevolleyballt met wat mensen om vervolgens 3 uur te slapen en de volgende ochtend (donderdag) weer om 4.30 op te staan om de eerste groep die vertrok uit te zwaaien. De tweede groep vertrok om 6 uur en de laatste (waarin ik zat) om 6:45. Het was best een sneu afscheid want je had zo veel nieuwe vrienden gemaakt in die week en die zou je daarna zo goed als nooit meer zien. We hebben wel met de groep Nederlanders afgesproken om een keer te meeten (waarschijnlijk in Nijmegen, yes) als we terug zijn.

Toen gingen we met een taxi naar het vliegveld. We gingen een voor een de mensen (6 man) afzetten bij de juiste vliegmaatschappij. Ik was superblij want ik was nog samen met een ander Nederlands meisje, Mandy in het vliegtuig naar Salt lake city (5 uur vliegen) en daar wachtten we ook samen op het volgende vliegtuig (we moesten 3 uur wachten!), en daarna namen wij ook afscheid. De eerste vlucht heb ik volledig slapend doorgebracht. Op een gegeven moment maakte Mandy mij wakker omdat er een steward langskwam die vroeg wat ik wou drinken. Dus ik bestel een cola en hij loopt weg om het te halen. Komt hij terug, was ik alweer in slaap gevallen hahahah! en hij lachte me nog uit ook!

Het was wel echt heel erg tof want in New York op het vliegveld had je op een gegeven moment een "lounge" en op IEDERE tafel zaten TWEE ipads! Dat was echt ziek! en vervolgens hadden we ook nog Wi-Fi in het vliegtuig zelf! (Echt Amerikaans dit!) De laatste vlucht bracht ik alleen door in het kleinste vliegtuig waar ik ooit heb ingezeten (12 rijen van 2x2 personen per rij), maar het was ook de kortste vlucht ooit. Hij duurde in totaal 40 minuten. De vlucht was ontzettend mooi, het uitzicht was ongelofelijk. Allemaal bergen en woestijn en een groot zout meer (salt lake, vandaar de naam salt lake city). De aankomst was echt heel warm, ik had een dikke joggingbroek aan van de St John's University (zo vet! een grijze met rode letters verticaal op de linker broekspijp "St. John's" en ik heb ook een zwarte pet gekocht waarop staat "St. John's red storm"!), omdat anders mijn koffer te zwaar was dus ik had het echt heel warm. Het was er op dat moment namelijk 38 graden! Het vliegtuig was erg klein dus mijn gastgezin had ik zo gevonden. Ze stonden met z'n drien, moeder Melody, zus Megan en broer Ashlin op me te wachten met een supergroot blad waarop stond Welcome Sanne! Het was echt heel erg lief en ik werd meteen omhelst en ze vroegen hoe de vlucht was en ze vonden me superschattig omdat ik zo klein ben haha. Ook mijn PAX begeleider (area representative) was erbij. We hebben samen mijn koffer opgehaald bij de mini bagage claim (het vliegveld is net nieuw en helemaal niet groot). Dat was nogal eng want mijn koffer kwam maar niet. Dus wij op een gegeven moment vragen aan iemand van t vliegveld van goh wij missen een koffer. Toen ging ze naar een hok waar ze die van mij uithaalde, godszijdank. Hij was namelijk al een paar uur eerder aangekomen.

Toen zijn we samen naar het huis gereden (echt heel mooi en best groot, super knus!) En die avond ben ik nog met Megan, Ashlin en Sean (vriend van Ashlin) naar Pirates 4 geweest in de bioscoop. Alleen het was een heel slechte film dus we zijn halverwege weg gegaan en hebben nog een ijsje gegeten. Het was echt supervreemd om in een auto te zitten met mensen van 16 en 18, terwijl Sean van 16 de auto bestuurd, zo raar!

We waren om half 12 weer thuis en ik was natuurlijk ontzettend moe van de reis, 2 uur tijdsverschil en het weinige slapen de nacht ervoor, dus ik viel meteen in slaap.

Het is trouwens wel heel komisch omdat ze m'n naam niet uit kunnen spreken. Ik ben nu officieel tot "Sunny" gedoopt, omdat ze dat wel uit kunnen spreken:)

Vanochtend zijn we naar de high school geweest om te praten over welke vakken ik kies en wat formulieren in te vullen alleen de power school lag eruit, dus we kwamen niet verder dan de formulieren met informatie die ze eigenlijk al wisten omdat die naar de school zijn gefaxt, maar oke, een kopietje kan nooit kwaad toch?

En nu ben ik weer thuis op de computer (het duurde een eeuwigheid om dit blog te schrijven omg) Alleen zoals ik al zei kan ik nogsteeds geen foto's plaatsen omdat ik geen wereldstekker meer heb. Ik regel hem zo snel mogelijk en dan krijgen jullie alles te zien!

Heel veel liefs van mij en jullie horen vanaf nu iedere zondag wat er hier gaande is zodat jullie niet meer zo'n ontettend lang stuk hoeven te lezen!

xxxx Sanne


ps. Ik heb toch wat foto's op facebook kunnen zetten: de foto's van de vliegreis naar St George en wat foto's van Mandy die ik over had gezet, want de SD kaart van mijn camera kan ik wel in de computer steken! De rest komt zsm. Dit is de link: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.177422375659633.40501.100001756155058&type=1

  • 12 Augustus 2011 - 18:14

    Sandra:

    Hoi Sanne,
    Leuk verslag hoor! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad in New York. Ook goed om te horen dat je gastgezin, je zo leuk ontvangen heeft. Ik wens je veel plezier op je nieuwe plek en succes verder met alles wat daar op je pad komt!

  • 12 Augustus 2011 - 19:48

    Monique:

    cool Sunny! en veel succes op high school :-)

  • 13 Augustus 2011 - 09:32

    Anja:

    Hoi Sanne,
    Wat een belevenissen allemaal, wij zijn wel een beetje jaloers dat jij in het echt ziet wat wij alleen maar op tv. Geniet ervan!
    Groetjes Han en Anja

  • 13 Augustus 2011 - 10:40

    Theo:

    geweldig verhaal Sanne. Ik zie het allemaal zo voor me. Geniet maar lekker verder.

  • 13 Augustus 2011 - 14:16

    Corrie:

    Wat leuk om jouw belevenissen te lezen. Geniet er met volle teugen van lieverd!
    xxxmams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 52127

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: