Aankomst in New York ! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Aankomst in New York ! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Aankomst in New York !

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zie hier, mijn aller eerste verslag vanuit Amerika! Ik zit nu op de gang op de grond op een laptop van een ander meisje met zo'n 10 mensen om mij heen op allemaal laptops.

Ik ben afgelopen donderdag vertrokken thuis om 7:45 om vervolgens met 11 man van STS het vliegtuig naar Londen te nemen om 11:40. Het afscheid was emotioneel, maar niet zo erg als verwacht, omdat ik die avond van tevoren al genoeg afscheid had genomen. Toen eenmaal in Londen aangekomen om 12:00 plaatselijke tijd moesten we rennen om het volgende vliegtuig te halen die precies een uur later vertrok. We moesten namelijk door zó veel beveiligingspoorten heen dat het wel even duurde.. In het vliegtuig waren ook de groepen uit de andere landen. Het was een immens vliegtuig met tvtjes met touchscreen in elke stoel!

In Amerika aangekomen om 15:15 plaatselijke tijd (6,5 uur vliegen) moesten we ook weer uren wachten bij de bewaking etc zodat we uiteindelijk pas om 18:00 met de bus naar de campus van de St John's University gingen.

Daar zijn we allemaal ingedeeld in kamers, met mensen uit andere landen. Ik zit samen met een meisje uit Nederland, 2 uit Zwitserland en 2 uit Noorwegen.

Die avond waren we ongelofelijk moe en zijn we zo goed als meteen gaan slapen.

Gister (vrijdag) was een volle dag, zoals de rest van de week ook zal zijn. 's ochtends kregen we een rondleiding over de campus en werden de 80 man in 4 groepen verdeeld. Wij kregen "Terry" als begeleider (zij zit zelf op deze universiteit) en ons team heet dan ook "Legenterry". Daarna kregen we wat info over New York en 's middags kregen we een lesje American Football. 's avonds hadden we dan nog rehearsal voor de eindshow en een music quiz. Al met al was het een heerlijke dag met goed weer (30 graden ongeveer)!

Het is nu inmiddels zaterdag en we hebben nu lunch pauze (eindelijk tijd om een blog te schrijven). vanochtend hadden we "les" (we kregen meer info en tips over het uitwisselingsstudent zijn) en zometeen gaan we Baseballen en weer rehearsal voor de show. Vanavond gaan we naar Manhattan!

Verder staan er nog veel meer leuke dingen op het programma voor komende week. De rest zal allemaal in het volgende reisverslag komen te staan!

Heel veel liefs vanuit het zonnige Amerikaanse Queens, New York!

Sanne

ps. mijn foto's zijn te groot voor op deze site, ik zal ze nog op facebook zetten zsm ik moet nu namelijk gaan sporten;)

  • 06 Augustus 2011 - 17:38

    Robbert:

    klinkt nu al heel chill!!!!

  • 07 Augustus 2011 - 09:21

    Theo:

    Hee Sanne, klinkt allemaal geweldig. Ik wil ook wel!

  • 07 Augustus 2011 - 10:02

    Sandra:

    Hoi Sanne,
    Wat leuk om te lezen allemaal. Het kan niet anders dan een prachtig avontuur worden.
    Geniet er maar lekker van! Ik blijf je volgen.

  • 07 Augustus 2011 - 10:35

    Hans Ebben:

    He die Sanne,

    Klinkt allemaal erg leuk wat je nu al hebt gedaan.
    Alleen al de temperatuur is lekker.

    Hou me op de hoogte.

    Heelveel plezier en de groetjes ook van de rest van de familie.
    Brigitta, Jorinda en Vivian

  • 07 Augustus 2011 - 14:50

    Corrie:

    Hoi Lieverd,
    Wat een avontuur, prachtig! Blijf schrijven en genieten. Ik geniet met je mee. XXXmams

  • 07 Augustus 2011 - 22:02

    Marjolein Voorberg:

    Ook een reactie van Aviva's ouders: top, Sanne! Geniet van al je nieuwe ervaringen, en op afstand genieten wij mee van je verslag.

  • 08 Augustus 2011 - 07:12

    Monique:

    geweldig!!! wat een leven :)

  • 08 Augustus 2011 - 09:05

    Hannie:

    Je hebt een leuk en uitgebreid verslag geschreven zodat de thuisblijvers goed op de hoogte worden gehouden. Erg leuk om te lezen en zo te zien verloopt het allemaal naar wens. Ik wens je heel veel plezier en een fijne tijd in Amerika. Liefs Hannie XXX

  • 09 Augustus 2011 - 16:12

    Maren:

    HAVE FUN SCHAT! X

  • 10 Augustus 2011 - 04:09

    James:

    Wow jij hebt het zo ontzettend goed en cozy
    geloof me je weet niet hoe klote het nu is hier bah bah
    maar veel plezier schatje ik kan niet wachten op meer foto's
    Gr xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 52177

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: