High School Spirit and Jetski Driving! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu High School Spirit and Jetski Driving! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

High School Spirit and Jetski Driving!

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Afgelopen week was mijn eerste echte schoolweek! Zondag zijn we nog bij de "buren" wezen eten (mensen die verderop in de straat wonen) en hebben we rondgekeken naar een auto voor Megan (hostzus).

Maandag was het zover: naar school. We hoefden pas om 12 uur te beginnen dus zijn van tevoren nog met een groepje vriendinnen van Megan uit gaan lunchen (dat doen ze hier ALTIJD, iedere dag heb je een uur lunchpauze en dan spreek je af met een groepje, stap je in de auto en ga je uit lunchen. en dan kan je zegmaar kiezen uit hamburgers, mexicaans, subway of chinees haha). Om 12 uur moesten we in het eerste lokaal zijn, waarna we iedere les afgingen voor een kwartier om kennis te maken met de leraar. Je hebt hier 2 roosters. Voor A- en B-dagen. Iedere dag heb je vier vakken van 90 minuten met om 11 uur een lunchpauze van een uur. En dan is het om de dag een ander rooster. Je begint 's ochtends om 8:15 en je dag eindigt om 14.45 (relaxed!).

Ik begon dus op dinsdag met een A-dag. Rooster: Photography, US History, drawing, creative writing. Nou, drawing was kleuterschool tekenen: je moest een paar figuurtjes door elkaar tekenen en dan inkleuren in gewoon 1 kleur. Dat vak heb ik dan ook meteen laten vallen en in plaats daarvan heb ik nu Ceramics (potten bakken:P), wat overigens wel leuk is! De eerste schooldagen waren best vervelend. Je kent namelijk nog niemand en iedereen heeft al zijn eigen vriendengroep dus begin je niet zo snel met ze te praten. Gelukkig ging dit iedere dag steeds beter en langzaamaan gedurende de lessen en introductieopdrachten begin je steeds meer mensen te leren kennen.

Woensdag ging het dan ook al iets beter. Dit was een B-dag met als rooster: Language Arts (Engels), Algebra 2 (wiskunde), Art found, Foods & Nutrition (koken). 's Middags zijn we naar Mesquite gereden (een plaatsje in Arizona) om naar een auto te kijken voor Megan, het was echt een goeie auto en we hebben hem dan ook gekocht. Helaas hadden we nog een kenteken plaat maar vanaf morgen (maandag) wel en dan kunnen Megan en ik zelf naar school rijden! (In plaats van steeds door een vriendin te moeten worden opgehaald). Maar OMG het was heet in dat plaatsje! Het was serieus op het moment dat wij dar waren 45.6 graden Celsius! Ongelofelijk dat je op zo'n plaats kan wonen...

Donderdag was dan ook weer een gewone schooldag en Vrijdag was Ashlin's verjaardag! (Dat het gewone schooldagen waren betekent overigens niet dat we verder niks deden: iedere dag zijn er wel dingen die we moeten halen, schoolspullen, kleren, en andere dingen die geregeld moeten worden voor Megan's werk, of auto's kijken. Dus de hele middag besteed je ongeveer aan rondrijden) Vrijdag was wel echt een leuke dag: ik heb eindelijk mijn Macbook Pro kunnen kopen! Dit stond al ontzettend lang op mijn lijstje maar t was nogal een hele klus. Dit omdat het moeilijk is om hier te betalen. Mijn pinpas accepteren ze niet overal, en online kon ik mijn Nederlandse gegevens niet invullen omdat de "hokjes" daar niet voor zijn gemaakt. En vervolgens in de macstore werd mijn creditcard geblokkeerd omdat onze bank dacht dat er fraude werd gepleegd:P Maar dit is dan ook mijn eerste officiële reisverslag vanaf mijn mac! Ik ben er nu al flink aangehecht en ben druk bezig met alles klaarmaken. Ik heb dan ook voor het eerst kunnen skypen, omdat ze geen webcam hadden op de normale computer. HEERLIJK dit ding. Maargoed, het was dus Ashlin's verjaardag en we hebben t niet echt groots gevierd. We zijn langs een gamestore gegaan om een nieuw wii spel te kopen voor zijn verjaardag en hadden een kaartje geschreven en dat was het.

's Avonds was de mijn eerste echte football game! Ik heb hier helaas geen foto's van kunnen maken omdat ik mijn camera was vergeten, maar er komen er nog veel en veel meer, dus de foto's komen vanzelf nog wel! Na de football game waren we van plan om naar een dance party te gaan (zoals iedereen die geeft bij hem thuis) alleen het was heel erg rustig dus zijn we naar de Dixie State Mountain gereden, aan de rand van de stad. Je hebt een berg, eigenlijk is het meer een groot stuk rots, waar heel groot Dixie op staat. Daar kan je bovenop zitten en dat hebben we dan ook gedaan. Het was echt prachtig! Het was al vrij donker dus je had precies een uitzicht over de hele stad St. George met alle lampen en lichtjes. Maar helaas, ik had dus mijn foto camera niet bij, maar ik ga ook daar nog vaker heen dus ook die foto's komen later!

Gister (zaterdag) was er om 12 uur een PAX studenten oriëntatie. (PAX is mijn plaatsingsorganisatie). Het was echt heel erg gezellig, allemaal andere uitwisselingsstudenten waren ook daar en we hebben met zn allen geluncht en toen gezwommen. Vervolgens werden Megan en ik opgehaald en gingen we snel langs huis waar Ashlin, Sean en Brooke op ons wachtten om naar het meer te gaan. Er is een mooi groot meer in de buurt en Sean had een jetski! Ik heb dan ook Jetski gereden en het was zooo tof! Ik heb er nu wel spierpijn van helaas haha. 's Avond hebben we gegeten bij Panda Express (chinees eten:p) en daarna was ik ontzettend moe. Ik heb toen nog in bed met mn mac op schoot 2,5 uur besteed aan liedjes overzetten in mijn itunes bibilotheek en ben toen maar gaan slapen.

Vanmorgen werd ik al om 8 uur wakker gesmst en toen heb ik eindelijk even met James en m'n ouders kunnen skypen.Verder is vandaag een luie dag en veel relaxen en dingen doen die ik nog moest doen (mac klaarmaken en dingen downloaden enzo^^)

Foto's zijn er deze keer dus niet, maar jullie zien het vanzelf als er weer foto's op facebook zijn geplaatst (waarschijnlijk over een week en dan zt ik de link weer in mijn reisverslag erbij)

Veel liefs, Sanne
xxxx

  • 21 Augustus 2011 - 19:59

    Corrie:

    Hoi lieverd, ik ben blij je op skype gezien en gesproken te hebben. Het gaat echt goed met je daar! Geniet dubbel van alles wat je meemaakt in de USA. dikke knuf xxxmams

  • 22 Augustus 2011 - 18:04

    Hans Ebben:

    Hoi sanne wij kunnen ook skypen wat is jou adres of zoiets.

    gr. hans ebben

  • 26 Augustus 2011 - 15:28

    Joris En Yvonne:

    Hoi Sanne,
    wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet van alles wat je mag meemaken. We blijven je volgen!
    Liefs Joris en Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 52119

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: