Photoday, assembly and homecoming dates - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Photoday, assembly and homecoming dates - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Photoday, assembly and homecoming dates

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Saint George

Afgelopen week was alweer de tweede week van school. Het was een vrij normale week, met vee; zwemmen en chillen. Ik ben er wel achter gekomen dat ze hier iedere dag een sorrt ritueel hebben. Direct nadat het tweede lesuur is begonnen om 9.40 gaat er een bel, iemand roept iets om en iedereen staat op. Ze zeggen allemaal tegelijkertijd een of ander gebed met hun rechterhand op hun hart. Wat ze zeggen kan ik niet verstaan, het klinkt ongeveer zoals in de kerk: alles galmt door elkaar heen, maar het is me wel duidelijk dat het een erg gelovige school is en dat iedereen heilig gelooft in dat Amerika het beste land is van de hele wereld...

Afgelopen woensdag was schoolfoto dag. Het was afschuwelijk. Mijn foto is echt heel erg (en dit is niet zoiets als alle meisjes zeggen, maar dit is echt erg). Ik probeerde te glimlachen maar mn mond trok vreemd samen en nu zie ik er helemaal niet uit als mezelf... En ik was meteen helemaal chagrijnig, want dat is niet alleen de foto die op je pasje komt te staan, maar ook de foto voor in het JAARBOEK. Het boek dat iedereen koopt met de foto's van alle leerlingen erin. Het boek dat ik ga kopen en waar ik mensen in laat schrijven als herinnering aan dit jaar. Wat een afgang... GELUKKIG vertelde Megan op het moment dat ik aan het klagen was, dat er re-takes zijn!! Dus ergens volgende maand kan ik opnieuw een foto laten maken en die zal dan ook in het jaarboek verschijnen (ik was zo blij dat kan je je niet voorstellen).

Donderdag was er een assembly. Dat wil zeggen dat er een verkort rooster is die dag en dat er tussen het 3e en 4e lesuur een bijeenkomst is van alle leerlingen, waarbij alle clubs van de school zoveel mogelijk leerlingen proberen te trekken. Dus eerst verzamel je allemaal in de grote theaterzaal, iemand doet een zegje van 2 minuten, en iedereen stormt weer naar buiten, de grote hal in, om zich in te schrijven voor clubs. Ik heb me die dag ingeschreven voor de Art club, Drama club, Skills USA (een club met competities in van alles, als je een skill hebt, maakt niet uit wat, dan is er vast een wedstrijd voor. Wat ik er precies mee ga doen weet ik niet, ik had niet meer genoeg tijd om de hele lijst aan skills door te lezen maar dat moet vast goedkomen haha). En ik wou me ook graag inschrijven voor de rugby club, alleen Megan begon meteen van weet je het zeker, weet je wel wat rugby is enzo, dus ik dacht nouja oke blijkbaar moet ik dat niet doen dus deed ik het niet, vervolgens toen ik die middag vroeg waar Megan zich voor ingeschreven had bleek dat zij zich er wel voor had ingeschreven! Dat vond ik wel best lullig, maar zij zei dat ze niet wist dat er zo veel meisjes aan meededen op dat moment, en later werd zij dus door vrienden overgehaald het te doen zonder dat ik het wist. Maar ze zei dat het nog mogelijk is voor mij om me daar voor in te schrijven later, dus dat ga ik zeker doen!

Verder zijn deze week de voorbereidingen voor homecoming begonnen. Overal hoor je verhalen dat meisjes gevraagd zijn voor homecoming op een grappige manier. Megan(dat is mn hostzus btw) is gevraagd door Sean, haar toekomstige vriendje (ik ben goed in voorspellen)/beste vriend van Ashlin (hostbroer). Toen we thuis kwamen van school hing er een groot kartonnen bord met "I hope it's not to late, do you want to be my date?Cut the balloons and find out who" (En ja, to met maar 1 o, hij kan niet goed spellen haha), en de hele gang lag vol met ballonnen en in 1 van de ballonnen zat een briefje met Sean's naam. En natuurlijk moest Megan ook op een creatieve manier antwoorden, dus hebben we 5 zakken met snoep gekocht met papiertjes eromheen die je kan openmaken en weer dichtvouwen. En op in een van die snoepjes stond haar antwoord. We hebben het snoep volledig over zijn kamer uitgespreid haha, het kostte hem veel tijd om het juiste snoepje te vinden!

Maargoed, die donderdag gingen we rondkijken voor een homecoming dress. We zijn langs 2 winkels geweest, en we hadden wel echt een leuke jurk gevonden allebei, alleen het is een formal dance, dus megan's jurk was niet geschikt, en die van mij was veeel te duur, dus moeten we een andere keer terugkomen, maar we hebben nog genoeg tijd want het is pas op 10 september;)

Vrijdagavond was er een football game, alleen Megan moest werken tot 8 uur, en de game begon om 7 uur, dus het had geen zin meer om erheen te gaan, want het was nog maar een halfuur eer we daar aan zouden komen... Die avond zijn we nog naar Sean geweest waar we hebben gezwommen.

Zaterdag ging ik met Melody (hostmoeder), Cris (hostvader) en Ashlin (hostbroer) naar Enterprise, een dorpje hier 45 minuten vandaan, (Megan ging niet mee want die moest werken), waar een soort fair was, met allemaal kraampjes enzo, alleen we waren te laat dus ze waren al aan het opruimen, dus voorniets daar heen gereden. Toen zijn we maar naar Pine Valley gegaan, een soort natuurpark met meertje waar veel mensen gaan kamperen, ook zij, dus daar kom ik zeker nog terug. (Foto's staan op facebook, kijk gewoon bij mijn albums en dan het album pine valley)

Vervolgens zijn we langs de snow canyon gereden. Dat was zo mooi! (Ook hier heb ik foto's van, die staan ook op facebook, in het album snow canyon (goh verrassend))

Zaterdag avond wilden we iets leuks doen maar we wisten niet wat, dus (natuurlijk) gingen Brandi, Megan en ik naar Sean (waar Ashlin ook is, zegmaar altijd), waar we gingen poolen!

Vandaag is een vrij rustige dag, Megan en ik zijn lekker aan het simsen. Morgen weer naar school en zondag is er dan ook weer een reisverslag. Ook heb ik inmiddels wat foto's van het huis gemaakt. Ook die staan op facebook, in het album Home.

Sorry voor eventuele typfouten, iedere keer schrijf ik mijn blog met tegenzin haha, dus ik probeer het snel te doen omdat ik wel graag alles wil vertellen maar ik geen geduld heb;)

Heel veel liefs, Sanne!

  • 28 Augustus 2011 - 23:01

    Theo:

    Zo weer een beetje een idee wat je zoal doet daar. Klinkt allemaal goed.
    Groeten, XXX

  • 29 Augustus 2011 - 17:08

    Susanne:

    Heeee Sanne!

    Haha het klinkt echt superleuk allemaal. En volgens mij ben je al behoorlijk aan het wennen haha. Maarre, ik ben wel blij dat je niet meer in New York bent joh met die orkaan! :O Heel veel plezier nog, maar dat gaat wel lukken denk ik ;)

    Lieeeeeefs <3

  • 29 Augustus 2011 - 18:19

    Joke:

    Sanne, leuk om je verslag weer te lezen. Ik ga gauw op facebook kijken ben benieuwd naar de foto's...
    Gr.xxxxx

  • 29 Augustus 2011 - 18:44

    Ruud:

    Hoi Sanne,
    Is het soms de "Pledge of Allegiance" die ze elke dag uitvoeren? ("I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one nation under God, indivisible, with liberty, and justice for all."). Ze moeten dan tijdens het uitspreken van deze spreuk naar de vlag kijken en hun rechterhand op hun hart houden. Overigens, als buitenlander ben je verexcuseerd.....Bij mij op school deden ze dit overigens maar 1 keer in de week. Grtz.

  • 29 Augustus 2011 - 21:06

    Liz:

    Heey Sanne!

    Klinkt allemaal erg goed daar in Utah.
    Ja Ruud heeft gelijk, nu weet je meteen ook wat je moet zeggen al zou je dat willen.
    Bij ons doen ze dat meteen het eerste uur!
    Succes deze week! Ik vond de 2e week erg zwaar!

    Xx

  • 30 Augustus 2011 - 17:49

    Malissa:

    heei san,
    het klink allemaal heel gezelig. ik ben zo blij voor je dat je dit alles mee maakt! ;)

    xxxxxx je bff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 52127

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: