Brian Head, Homecoming and Naked Guys - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Brian Head, Homecoming and Naked Guys - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Brian Head, Homecoming and Naked Guys

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sorry sorry sorry dat ik niet eerder een reisverslag heb geschreven. Ik had het echt ontzettend druk en ik had totaal geen zin om dan ook nog m’n blog te moeten schrijven. Er is een hoop gebeurd maar ik weet niet precies meer welke dag alles was, dus ik som gewoon lekker alles op wat interessant was

Zoals ik al in eerdere stukken had verteld kwam Homecoming eraan! Megan was al gevraagd als date, en nu was ook ik aan de beurt. ’s Avonds laat ging de deurbel en Megan schreeuwde “Sunny it’s for you!”, dus ik loop naar de voordeur, ligt daar een supergroot vel papier waarop staat Roses are red, Violets are blue, Fudge is sweet, and I want to go to homecoming with you! En dat samen met een roos en een supergrote doos met fudge iced brownies (die overigens nog steeds niet op is!)
En nou moest ik natuurlijk antwoorden! Wat ik had gedaan was ook een groot wit vel gekocht en daarop geschreven The fudge was delicious, you're cooking job was fine, now you might wanna taste a fortune cookie of mine. en dan had ik een een fortune cookie bij gelegd, waarvan we het papiertje binnenin hadden vervangen door Yes I want to go to homecoming with you, dus zodra hij die openmaakte zat dat berichtje erin. Het was wel heel komisch want wij hadden dat dus bij hem voor de deur gelegd, ik had aangebeld en moest snel naar de auto terugrennen, Megan gas geven, blijkt dat de straat doodliep dus moesten we weer omdraaien en langs zijn huis terugrijden, FAAL, hahaha.

Maargoed, nu moesten wij natuurlijk ook op dress-jacht! Altijd als we ergens heen gaan neem ik mijn portemonee mee, omdat je nooit weet wat je tegenkomt en moet of wilt kopen. De dag dat ik mijn perfecte jurk vond was natuurlijk de dag dat ik voor het eerst mijn portemonee niet bij had. We gingen snel langs Deseret Industries (DI), een winkel waar je alles wat je niet meer wilt af kan geven en wat zij dan verkopen voor ontzettend goedkoop, omdat Megan wat kleding af wou geven. Dus ik dacht daarna gaan we meteen naar huis, maar Sean en Ashlin wilden nog binnen kijken, dus wij naar binnen. Vind ik de meest perfecte jurk ooit voor maar 25 dollar! Dus wij eerst de hele winkel afzoeken naar Sean en Ashlin omdat wij niet genoeg geld hebben, maar zij waren naar de Subway zonder dat wij het wisten omdat we te lang duurden. En vervolgens bleek dat zij ook geen geld hadden. WAT NU?! Vragen of de mevrouw achter de kassa ‘m achter kan houden en later terugkomen. Dus dat deden we en nu hangt er een geweldig mooie, fel paarse, 4 lagen, strapless, met steentjes overal, jurk in mijn kast!

Verder had ik al verteld dat ik ontzettend graag bij de girl’s rugby club wou, dat zit ik nu! Ik ging met Megan mee naar de eerste meeting, en kon me daar inschrijven. Ze trainen ontzettend veel:

Maandag
5.30-6.30 pm Work-out/Weight-lifting
Dinsdag
7.00-8.30 pm Practice
Woensdag
7.00-8.30 pm Combined Practice
Donderdag
5.30-630 pm Work-out/Weight-lifting EN
7.00-8.30pm Combined Practice

Het is alleen niet verplicht, dus als je niet wilt of kan is het geen probleem. Dat is echter wel maar tot December, want tot dan is het een club, daarna verandert het into een echt team, en dan moet je verplicht komen en dan komt er ook een wedstrijden-seizoen tegen andere teams in de staat!
Ik heb nog geen tijd gehad om naar een training te gaan (erg he, zo druk had ik het!), maar komende week ga ik zeker!

Dat weekend hadden we een extra dag vrij, maandag, omdat het Labor day was. Dat schijnt een dag te zijn zoals we die bij ons ook hebben: Iedereen is vrij, oorspronkelijk vanwege de arbeiders dat die eens een extra vrije dag hadden. (Arbeidersdag heet dat bij ons toch? Of ben ik nou volledig door de war?)
We waren van plan om dat weekend te gaan kamperen in Pine Valley (foto’s op facebook), alleen dat ging helaas niet door, omdat we hadden moeten reseveren. Daarna stond op de planning om dan volgend weekend te gaan (toen over 2 weken zegmaar), omdat aanstaande vrijdag mijn verjaardag is, maar nu gaan we dat weekend misschien naar Salt lake City, omdat mijn host-zus Kendall daar woont!
Maargoed, dat weekend hebben we dus lekker rustig aan gedaan, we zijn zaterdag avond nog een keer naar de film geweest, Super 8, was niet zo heel goed, en verder hielden Megan en ik die maandag een movie marathon! Met natuurlijk a bunch of junkfood! (Om even weer te geven hoe erg het was, je normale suikerhoeveelheid hoort rond de 65 te liggen, bij Megan was die 143 en bij mij 105) Maar het was wel echt ontzettend gezellig!

Afgelopen week was ontzettend veel voorbereiden voor Homecoming, want onze jurken moesten nog kleiner gemaakt worden, Megan moest vrij vragen op haar werk, we moesten bloemstukjes bestellen etc. etc.

Ook was afgelopen woensdag de Powderpuff Game! Dat was echt zo ontzettend leuk! Het was een echte American Football wedstrijd, maar dan voor meisjes. Het was juniors vs. Seniors, en de jongens (!!) waren de cheerleaders! Die dinsdag uit school gingen we eerst oefenen, en daar kreeg iedereen een rol. In American Football heb je altijd een supergroot team waarvan de helft (11 man) defense is (verdediging) en de andere helft offense (aanval) is. De verdediging komt dus het veld in op het moment dat het andere team de bal heeft, en probeert zo veel mogelijk mensen “te knuffelen” (lees: omver te duwen, de weg te blokkeren etc). De aanval is verdeeld in 3 categorieen. Je hebt de Quarterback, een hoop Receivers, en wat Runningbacks. Ik was een runningback, omdat, zoals de naam het al zegt, ik snel was. Tijdens de game heb ik echter mar 2 keer de bal gehad, 1x maar toen kreeg ik hem echt op een slechte plaats, dus kwam ik niet ver. En de tweede keer was echt PERFECT alleen toen stond een meisje van mijn eigen team (jaja eigen team!) me te blokkeren!! Ik had echt het hele veld voor me open liggen maar toen blokkeerde zij me, en het enige wat ze zei was, ooh ja ik dacht dat jij van het andere team was.. Terwijl we allemaal wit droegen en de tegenpartij zwart. Die middag voor de Game hadden we namelijk met een grote groep afgesproken bij een van de meisjes thuis om daar onze witte shirts te verven etc. Iedereen had een grote 13 op zijn rug (van de klas van 2013, wanneer je graduate zegmaar) met daarboven je achternaam. De rest kon je helemaal zelf invullen. Ik had op mijn voorkant nog in grote zwarte letters DH geschreven (van Desert Hills) en rechtsboven was een grote gouden thunderbolt (Onze school’s kleuren zijn zwart en goud, en we zijn Desert Hills Thunder)
Ons team, de juniors, hadden helaas verloren (seniors winnen altijd), maar het was ontzettend leuk en na afloop zijn we met z’n allen nog een ijsje gaan eten.
Afgelopen week kwam ook Jostens (www.jostens.com) langs. Dat is een soort juwelier die classringen maakt voor high school leerlingen. Mensen hier kopen soms een classring die ze dan zelf ontwerpen. Je kan zelf de steen kiezen, materiaal, wat je erin gegrafeerd wilt, een afbeelding links en eentje rechts, je naam etc etc. Het was een ontzettend leuk idee, alleen veel te veel geld, en ik vond zelf dat ik al genoeg herinneringen heb aan dit jaar, dat het niet per se nodig is.

Vrijdag was de laatste schooldag voor Homecoming en dus hadden we weer een Assembly. Er was een verkort rooster en tussen het eerste en tweede lesuur werd iedereen naar de Theaterzaal geloodst. Deze Assembly was een stuk leuker, met allerlei grappige optredens van leerlingen.
Uit school moesten Megan en ik langs de bloemist, om de corsages te laten maken. We moesten dan opgeven wat voor kleur jurk we gingen dragen, en wie onze date was, zodat ze de stukjes kunnen matchen. (De jongens moeten de armband laten maken en aan ons geven, en wij hun corsages) Wij waren echter te laat volgens hen dus ze konden het niet meer laten matchen, maar ze matchten alsnog, vreemd, maar oke.

’s Avonds werden we gebeld dat we onze jurken konden passen en ophalen, die werden ondertussen beter op maat gemaakt, want ze waren iets te groot. Maar om 7 uur die avond begon de Homecoming Football game, dus wij snel daarheen, aanpassen, meenemen, terugrijden, snel omkleden en hup naar de wedstrijd. Het was een van de leukste wedstrijden ooit (voor mij was het pas de tweede, maar alsnog, Megan had er al veel meer gezien). Namelijk in de break in het midden van de wedstrijd werden de Homecoming king en queen bekend gemaakt. Alle geselecteerden stonden in het midden van het veld, netjes in hun jurken en pakken op een rij, en op dat moment gebeurde het. Achter hen langs renden twee compleet NAAKTE jongens van de ene kant van het footballveld naar de andere! Ze hadden helemaal niks aan en alleen een shirt over hun hoofd zodat we niet zouden weten wie ze waren. Iedereen dacht eerst dat ze een gouden football broek droegen, want die zijn bijna dezelfde kleur als je huid als mensen op het veld staan, maar ze waren echt naakt en iedereen was helemaal in shock. Bleek ook nog dat er een cop aan de kant van het veld stond waar ze begonnen, en toen iemand aan hem vroeg of hij ze achter na ging zei hij, nah er is vast wel een cop aan de andere kant van het veld. Komt er dus op neer dat hij niet voor lul wou staan als hij ze niet bij kon houden haha!
De rest van het bekendmaken van King en Queen was natuurlijk een rotzooi en niemand was aan het opletten, maar het was ontzettend grappig.

Zaterdag was het zover: Homecoming. Overdag doe je dan iets leuks met je groep, die bestaat uit je date en vrienden van je date met hun dates. Ik zat samen in de groep met mijn date, Megan met Sean en nog een meisje Devin met haar date. De jongens hadden bedacht wat we gingen doen, en wij moesten die ochtend dan ook om 7.30 vertrekken! We gingen met twee auto’s, en donuts als ontbijt, met z’n allen naar Brian Head. Dat is een plek vlak bij Cedar City, een uur rijden, waar mensen in de winter allemaal gaan skien. Verschillende mensen hebben daar dan ook een Cabin, een soort vakantiehuisje waar ze dan heen gaan. Dat was ook de plek waar wij heen gingen. Devin’s date, Jake, zijn ouders hadden daar namelijk een huisje, en daar gingen we heen. Het was zo mooi daar. Het was eigenlijk een perfecte kopie van Oostenrijk. Het was midden in de bergen met super veel bos en groen, echt prachtig. Wat we gingen doen was met 2 quads (!!) rondrijden door die omgeving. Het was echt ontzettend tof en ik heb zelf ook nog quad mogen rijden! Daarna gingen we met z’n allen in de hottub, en vervolgens hebben we nog een rondje gemaakt op de quads, maar toen begon het heel hard te regenen dus dat werd ongelofelijk koud en toen zijn we maar snel terug gegaan om lekker film te kijken en pizza te eten. Om ongeveer half 3 gingen we weer terug naar huis om ons klaar te maken voor de Homecoming dance. Dus iedereen naar huis, Megan en ik onszelf in jurken proppen, haren krullen, make-up etc etc. In de tussentijd had mijn host-moeder onze bloemdingetjes opgehaald, want ze gingen al om 3 uur sluiten maar dat wist niemand, dus werden wij gebeld en wij moesten haar toen daarheen sturen.
Om 6.30 pm stonden Justin (mijn date) en Sean voor de deur. Dus wij lopen de trap af, zoals je dat ziet in films, en we moesten onze stukjes uitwisselen. Zij deden bij ons de armband om, en wij moesten hun stukjes opspelden. Dat was een ramp. Megan en ik wisten allebei niet hoe we dat moesten doen, dus mijn host-mam het eerst uitleggen, dan wij proberen. Na 3 pogingen vond ik dat die van mij wel oke zat, maar die van Megan viel na een uur weer af, dus moest ik het bij Sean opnieuw doen, omdat Megan het niet kon haha. We gingen toen met z’n vieren naar het park in de stad, waar Jake en Devin waren, en de zus van Justin was om foto’s te maken. Vervolgens gingen we met z’n allen naar Jake’s huis om daar te eten. Het was echt ontzettend lekker! Een steak met spek eromheen van de barbecue, en aardappels met stukjes vlees en mais, en als toetje een stuk brownie en vanille ijs met chocolade saus. Niemand kon het allemaal op maar het was heerlijk!

Daarna op naar het feest. Het was in het oude vliegveld van St George. Dus wij met zn allen naar binnen, het was wel komisch want een groot deel van het feest was buiten, alleen er was bijna niemand. Later werd het wat drukker, maar het was nogsteeds geen echt feest, omdat de meeste vrienden van Megan, en ook van mij, er niet waren. We hebben eigenlijk vooral gekletst met elkaar en na een uur gingen we weer. Het was zo anders dan een feest in Nederland. Ten eerste natuurlijk al omdat iedereen gigantische jurken aanhad, maar ook omdat iedereen water dronk uit plastic bekertjes, nieteens frisdrank ofzo, en de muziek was anders. Iedereen heeft hier zijn eigen stijl van dansen: het maakt niet uit hoe je danst, als je maar beweegt haha. Maargoed, wij gingen dus eerst snel langs huis om normale kleren aan te trekken en toen gingen we weer met z’n allen naar Jake’s huis. We gingen naar de rivier, op quads (nog een keer!!) en daar deden we een poging tot kampvuur. Mislukt, omdat de aansteker niet werkte, maar het was nogsteeds gezellig en lekker rondcrossen over het “strand” langs de rivier. Om 12 uur moesten Megan en ik weer thuis zijn, en we gingen dan ook gelijk naar bed want we waren volledig gesloopt.

Het was een ontzettend leuke dag, we hebben ontzettend veel gedaan. Voor mijn gevoel was gisteravond het weekend al voorbij, maar we hebben nu nog een hele zondag te gaan! Veel relaxen en niks doen, dat hebben we wel verdiend, maar ook leren voor een test van US History helaas, maar dat overleven we wel.
Ik weet het, dit stuk was ontzettend lang, maar ik had heel erg veel te vertellen. Vanaf nu zal ik weer iedere week een stuk schrijven. De foto's van Brian head en een deel van Homecoming staan online. Powderpuff game komt nog.


Heel veel liefs,

Sanne

Foto's Brian Head: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.190934410975096.42766.100001756155058&type=1
Video Brian Head: https://www.facebook.com/photo.php?v=190941044307766
Foto's Homecoming: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.190970687638135.42774.100001756155058&type=1

  • 11 September 2011 - 20:18

    Theo De Kleijn:

    Geweldig! Wat een verhaal. Ik zie alles voor me als ik het lees. Prachtig allemaal.

  • 16 September 2011 - 12:47

    Helen:

    He Sanne gefeliciteerd met je verjaardag.Volgens mij vermaak je je prima daar houden zo meid.
    Van de week je moeder nog op de koffie gehad, even bij gekletst.
    Ik ben nu op de bruidszaak ( we hebben thuis even geen interneten telefoon) en dacht ik ga je blog even bekijken.
    We hebben hier een oude bekende van je rondlopen Sophie Boerdonk???ze loopt stage bij ons in de bruidswinkel.Je met de groetjes van haar hebben, hebben net je verhaal even gelezen.
    Nou meid een hele fijne dag en geniet er van. Dit is iets wat je nooit meer vergeet. Kom je nog een beetje aan leren toe( haha) ik lees alleen maar leuke dingen die je doet.
    Dikke knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 52175

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: