My Birthday, Photobooth and Hiphop dancing - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu My Birthday, Photobooth and Hiphop dancing - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

My Birthday, Photobooth and Hiphop dancing

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee allemaal, eindelijk weer een blog. Ik wou het nu toch maar op de geplande datum doen;) Afgelopen week was weer een normale school week, maar vrijdag was het ook mijn verjaardag! Laten we maar gewoon beginnen bij het begin.
Ik begin me hier echt al steeds meer thuis te voelen, St George is de stad waar ik woon, en de school waar ik naar toe ga is MIJN school en mijn gastgezin is mijn familie. Toch bleef ik altijd het gevoel hebben dat ik voor echte Amerikanen "de uitwisselingsstudent" was, die hoort hier niet thuis maar zit wel bij mij in de klas, of woont in mijn huis. Afgelopen maandag veranderde dat beeld. Ik moest uit school nog langs mijn photography lokaal om een opdracht af te maken, en Megan kwam ook mee. Toen begon mijn photography leraar tegen mij te praten over "moet jij het nou met haar uithouden een heel jaar, hou je dat wel vol" haha, maar zo vroeg hij ook hoe ik het hier vond etc en uiteindelijk zei hij dat hij me een goede leerling vond, dat ik goed engels kon, en dat hij bijna niet kon merken dat ik uit Nederland kwam! En ook zei hij dat alle leraren dat vonden (er wordt blijkbaar over mij geroddeld in de leraren kamer haha) en wanneer iemand zei dat die mij in de klas had dat al mijn andere leraren meteen begonnen op te scheppen dat zij mij ook in de klas hadden haha. Maar dat was voor mij wel echt het moment dat ik voelde dat ik hier werd geaccepteerd, en het was natuurlijk ook een bevestiging dat het goed met me gaat en dat ik het hier naar mijn zin heb: dat heb ik het zeker.

Afgelopen dinsdag gingen Megan en ik Birthday shoppen, we gingen naar the mall om rond te kijken wat ik wou voor mijn verjaardag (rampzalig, ik heb dus echt geen wensen, ik ben al lang blij om gewoon hier te zijn). In dat winkelcentrum hebben zo ook verschillende fotohokjes staan dus natuurlijk hup wij twee een hokje in en foto's maken! Megan doet dat ontzettend veel met vriendinnen, het is ook maar 3 dollar, en je krijgt 2 stroken met 4 foto's, voor ieder een strookje :) Nu hangt er dus een super geweldige gekkenbekken foto aan mijn muur!

Ook gingen we die dag een taart voor mij uitzoeken. Hier gaan ze ieder jaar naar wal-mart en bestellen ze een taart. Ze hebben daar een boek liggen met allerlei ontwerpen erin, van dora, tot spiderman, een gewone happy birthday taart, een weddingcake en alles erop en eraan! Ik weet niet of jullie je het programma "de taarten van abel" nog kan herinneren, maar zo zag het er allemaal uit! Ik was echt ontzettend benieuwd want ik had nog nooit zo'n taart gehad, de taart die ik uiteindelijk had uitgekozen was een princess and the frog taart en hij zou zaterdag komen, ben benieuwd!

Woensdag overdag kwam een meisje, Nina, uit mijn photography class naar mij toe. We hebben ontzettend veel kennismakings spellen gedaan in de klas en zij had dus gehoord dat ik van hiphop dansen hield en toen vertelde zij dat zij iedere woensdag en donderdag ergens danst en of ik ook wou komen die avond, ik kon natuurlijk geen nee zeggen! Dus hop ik die avond om 8.20 in de auto naar de dansstudio, was nog moeilijk ook om die te vinden, ondanks de perfecte beschrijving van haar: achter de jimmy john's. Het was er ook echt RECHT achter, maarja, we moeten het altijd moeilijker maken dan dat het is;) dus ik was iets te laat, ze waren net begonnen met de warming up, maar nina kwam me tegemoet gerend om mijn tas aan te pakken zodat ik mn naam bij "aanwezig" kon opschrijven en hoppa aan de bak. Het was ontzettend leuk en de lerares, Tia, is een ontzettend goeie choreografe. Ik moet natuurlijk wel nog een beetje wennen aan haar stijl van lesgeven en haar warming-up, maar dat moet helemaal goedkomen. Ik ben nu van plan om daar iedere woensdag heen te gaan voor hiphop lessen en als ik meer wil ga ik op donderdag jazz lessen nemen :)

Vrijdag was het zo ver: mijn verjaardag! Kendall, mijn hostzus, woont in Salt Lake City met haar verloofde, en zij zou deze kant op komen voor mijn verjaardag, zodat ik haar ook voor het eerst kon zien! Zij kwam alleen pas vrijdag avond laat aan, dus zouden we mijn verjaardag pas zaterdag vieren. Die vrijdag heeft zelfs mijn creative writing class nog voor me gezongen! Dat is echt denk ik een van de leukste klassen die ik heb, en kleine klas, maar ontzettend leuke mensen! Vrijdag uit school gingen we een van mijn cadeau's uitproberen: Tony Hawk voor op de wii! Het is echt heel erg leuk :) jammer genoeg moest Megan die avond werken, maar ik heb me goed vermaakt met Ashlin op de wii en zelfs met Chris, mijn hostvader! Om een uur of 8 arriveerden Kendall, Jordan en hun kleine chihuahua Boomer! Zij natuurlijk flink bijgepraat en ik hun leren kennen. Toen Megan terug kwam van haar werk hebben we met z'n allen bordspellen gespeeld, life (levensweg), clue (cluedo) en apples apples (??). Maar daarna viel ik echt om van slaap dus kroop ik gauw mijn bed in, de volgende dag was immers mijn verjaardagsfeestje.

Zaterdag ochtend werd ik al vrij vroeg wakker, rond een uur of 9.30. Tot 2 uur hebben we alleen maar tv gekeken en Tony Hawk gespeeld en toen moesten we maar eens snel gaan omkleden en klaarmaken want om 3 uur stonden mensen op bezoek! Om 14.45 moesten we nog snel naar wal-mart om de laatste spullen te halen voor het drinken en lekker ijs, en we hadden genoeg tijd om dat te halen, maar natuurlijk moest het misgaan. Megan en ik haastten ons om alle spullen te halen, maar Ashlin was aan het grappen door zich te verstoppen met het winkelwagentje, dus wij al boos op hem. Vervolgens na het afrekenen bleek dat we de blokjes ijs waren vergeten, dus wij Ashlin terugsturen om dat te halen en wij ondertussen alles in de auto laden. Wij rijden voor de ingang op Ashlin, komt hij maar niet. Inmiddels was het 15.15 en iedereen was er al, Melody had a 3x gebeld waar we bleven en nogsteeds was hij er niet. Dus ik de winkel inrennen om hem te zoeken, kan hem nergens vinden. Vervolgens rent Megan de winkel in, komt Ashlin op z'n dooie gemakkie naar buiten lopen, dus ik naar hem toe WAAR WAS JIJ NOU WEER, zegt ie: ik moest nog iets regelen, maar ben het ijs vergeten, kan jij terug gaan? OMG is hij 20 minuten weggeweest voor ijs, komt hij terug met van alles maar GEEN ijs, dus ik Megan uit de winkel terugroepen en terug naar de auto, vervolgens Ashlin opnieuw de winkel insturen voor ijs en eindelijk om 15.30 konden we vertrekken, terwijl mijn feestje al een halfuur geleden was begonnen! drama drama drama, maargoed, het feestje was gezellig. Wel anders. We gingen eerst met zn allen natuurlijk zingen en kaarsjes uitblazen + een wens doen ^^ en met zn allen lekker taart en ijs eten. Wat wel vreemd is is dat de tieners hier geen cadeautjes meer geven aan elkaar. Daar zijn ze dan "te oud voor", heel vreemd, in Nederland geef je elkaar juist dan leuke cadeau's ;) Ik had dus al Tony Hawk gekregen, en toen nog een leuk vest van Megan en een kaart met geld van mn gastouders en toen van Ashlin een kaart. Ja hoor, dat was Ashlin regelen toen hij ijs moest halen hahaha, ongelofelijk die jongen. Maargoed, de taart was echt prachtig! Het was een prinses die aan een waterkant zat, met een supermooie paarse bloem in midden en kleine waterlelies en blauw met paars water, ontzettend gedetailleerd! Jammer dat we hem opaten haha, daarna hadden we nog pizza besteld alleen toen moest Megan werken en de vrienden die er waren moesten Ashley's broertje ophalen, maar die kwamen later weer terug. Van Kendall kreeg ik een ontzettend lief klein soort beeldje van een ezel (mijn lievelingsdier, voor het geval dat jullie denken oke, random) en een rasta armbandje van een soort indiase winkel (zoiets als onze wereld winkel volgensmij) Dat vond ik echt super leuk! Toen iedereen weer terug kwam hebben we nog even film gekeken en daarna gingen we met z'n allen naar Ashley, en daarna naar Brandi, waar Megan ook naartoe kwam vanuit haar werk. Toen rond half 12 viel ik weer om van slaap dus gingen we maar naar huis en kroop ik lekker mijn bedje in.

Vandaag (zondag) was ik de hele dag ontzettend moe, geen idee waarom, ik werd vanochtend pas om 11.30 wakker maar ik wou nog steeds door slapen omdat ik zo moe was. Vandaag gingen we naar Pine Valley met de hele familie, waar we lekker gingen lunchen, vissen en rondwandelen. Was een lekker relaxed dagje, daar hadden we afscheid genomen van Kendall en Jordan, maar op de terugweg naar huis was ik dan ook zo moe dat ik in slaap was gevallen en toen we thuis kwam was ik nogsteeds moe dat ik een dutje moest doen. Alleen dat lukte maar amper dus toen ik wakker werd was ik nogsteeds moe en nu ook nog, alleen ik moest nog huiswerk doen, en nu ben ik kapot haha. Maar ik moest en zou mijn blog schrijven! Door regen en wind etc etc

Maargoed, ik ga dus nu lekker mijn bedje in, het is hier nu 22:16, en weltrusten, goedenacht, fijne week en jullie horen weer wat van mij next sunday!

Liefs van de eindelijk 16-jarige zonder nut want ik mag hier niet drinken en autorijden ook niet Sanne!

xxxxxx

foto's zijn er deze week alleen van mijn verjaardag, die komen weer zoals gewoonlijk zsm op facebook en ik zal hier weer een link droppen :)

(voor mensen die het niet weten en daarom de titel nog steeds niet snappen na het lezen van dit reisverslag fotohokje = photobooth in het engels, wist ik eerst ook niet, ook weer het mysterie van de naar photobooth op mac ontrafelt en weer iets nieuws geleerd, maar dat doet photobooth dus in mijn titel, dat is niet random)

  • 19 September 2011 - 08:09

    Theo De Kleijn:

    Hee Sanne, als ik het allemaal zo lees ben je de week goed doorgekomen, en je verjaardag ook. Leuk allemaal. Fijne week weer toegewenst.

  • 19 September 2011 - 10:16

    Madelon:

    Hee Sanne,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Echt super leuk om je verslag zo te lezen. Het klinkt alsof je het er erg naar je zin hebt!

    Groetjes,

    Madelon

  • 20 September 2011 - 21:46

    Corrie:

    Hoi lieverd,

    Je maakt wel weer veel mee! En zeker allemaal leuke dingen. Tja, en daar wordt je moe van :)) het wordt tijd voor een slaapkuur......Geniet van alle het leuke en mooie wat je meemaakt.
    Dikke knuf xxxmams

  • 22 September 2011 - 15:02

    Jeanine Schmitjes:

    Hoi Sanne,
    Allereerst nog gefeliciteerd. Hopelijk weet je nog wie ik ben. Collega van je ma die Hella vervangt.
    Leuk om te lezen (en te horen van je ma) dat je het zo naar je zin hebt. Lekker genieten van deze fantastische tijd.
    Wat had je een supermooie jurk voor je gala. Ik lees met veel plezier je blog.
    Groetjes Jeanine

  • 22 September 2011 - 19:45

    Marjolein Voorberg:

    Zestien worden is al speciaal, maar als je dat viert in de VS en op de manier waarop jij dat hebt gedaan, is het helemaal een dag om nooit te vergeten. Van harte gefeliciteerd en nog een heel mooi jaar toegewenst!
    Hartelijke groeten, Aviva's moeder Marjolein

  • 30 September 2011 - 10:15

    Helen:

    Hé Sanne goed te horen dat je het zo naar je zin hebt.Je moeder was van de week nog bij ons, gave auto heeft ze gekocht.Als je thuis komt ( dat duurt nog wel even , maar dan trekken we wel een fles wijn open.)Nou meid de groetjes van hier en vermaak je( hoef ik je eigenlijk niet te zeggen)xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 52127

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 01 Februari 2017

Semester in Sydney

04 Augustus 2011 - 11 Juni 2012

Uitwisseling naar St. George, Utah

Landen bezocht: