Salt Lake City, Halloween and Flashmob! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Salt Lake City, Halloween and Flashmob! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Salt Lake City, Halloween and Flashmob!

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 November 2011 | Verenigde Staten, Saint George

"Lichtelijk" tegen mijn zin in vanwege luiheid, maar gedreven door enthousiasme om mijn verhalen te vertellen is hier dan weer mijn volgende reisverslag! Even weer een kort weersberichtje: het begint hier langzaamaan af te koelen naar rond de 18 graden, maar gevoelstemperatuur blijft zweven rond de 22 gezien de volledig onbewolkte lucht en zonneschijn gedurende de hele dag en nacht.

We zijn inmiddels alweer twee weken verder sinds min laatste verslag en er is weer een hoop gebeurd.
Zoals ik de vorige keer had verteld was het een week geleden Red Ribbon week, dat is een week waarin verschillende organisaties aandacht vragen voor gezondheid. In die week was het onder andere iedere dag een speciale verkleeddag, zoals twin-day, red-day, spiritday, was er een bloeddonatie actie en een assembly (bijeenkomst) op donderdagmiddag.
De bloeddonatie was op de dinsdag, als je je ervoor inschreef gaf je die dag 1 pint bloed (=ong 1/2 liter), in Utah is er namelijk ontzettend veel bloedtekort. Ik wou me ervoor inschrijven alleen ik was niet lang én niet zwaar genoeg, dus kwam niet ver.. Megan mocht het echter wel doen (en heeft er nu een mooie blauwe plek en veel spierpijn aan overgehouden;))
Op donderdag was een assembly voor "Fight the new drug" een nieuwe campagne over pornografie, dat volgens hen net zo goed een verslaving is als drank en drugs. Ze vertelden nog best veel interessante dingen en deden een mini quiz, dus was nog best leuk.

Die week, wat ik bijna zou vergeten te vertellen, hebben Megan en ik een VIS gekocht! Het is een supermooie blauwe betta fish, die nu in een mooi aquarium met plantje, buddha en grieks tempelstukje op mijn kamer staat! We hebben de vis Bohai genoemd, wat chinees is voor "golven van de zee". :):):)

Op vrijdag gingen Megan en ik niet naar school, want 's ochtends vroeg zouden we vertrekken naar SALT LAKE CITY! :) Die avond zou namelijk de diploma uitreiking zijn van Kendall, mijn andere hostzus, van haar tandarts(assistent?)opleiding. Het was een volle 5 uur rijden, maar het was het super erg waard (samen met een extra vrije dag). We kwamen rond 3 uur aan, en gingen eerst naar Kendall en Jordan's (haar verloofde) huis om ons klaar te maken en vervolgens naar de uitreiking te gaan. Daarna gingen we met de hele familie (=kendall's moeder, stiefvader, broer, zus, ik, echte vader, opa, oma, jordan's zus, andere zus, zus' man en hun kind, als ik niemand vergeet) uit eten. Het was een barbequeplace waar we lekker grill hebben gegeten :) vervolgens pakten Megan en ik al onze spullen uit de auto om die te verhuizen naar haar vaders hotelkamer! Mijn hostouders en broer bleven bij Kendall in huis slapen, alleen omdat Megan's vader en opa en oma in een hotel verbleven en wij niet meer in huis erbij pasten, mochten wij in het hotel erbij! LUXE :) een groot tweepersoonsbed samen delen, een overdekt zwembad +hot tub en een lekker ontbijtje in de ochtend: heerlijk! Die avond gingen we dan ook nog lekker even zwemmen voordat we gingen slapen.

De volgende ochtend waren we te laat voor het ontbijt dus gingen we uit ontbijten bij IHOP (international house of pancakes), heerlijke crepes op met aardbijen, banaan en slagroom, en er was zelfs een piraat die balonnenbloemen voor ons maakte! Megan kreeg een blauwe bloem met een lieveheersbeestje erop, en ik kreeg een palmboom met een kokosnoot, 3 bananen en een aap die omhoog klom eraan hahaha.
's Middags kwamen we weer met de hele familie samen om naar een vogelpark te gaan, superleuk met allemaal verschillende tropische en exotische vogels! aan het eind van de middag gingen Megan en ik shoppen in een, achteraf mexicaans, winkelcentrum, dat een beetje tegenviel helaas. en 's avonds gingen we weer even de hot tub in :)

Zondag moesten we al op tijd op omdat we om 12 uur de kamer uit moesten zijn en haar vader weer terug moest rijden naar Colorado. Nog even snel een ontbijtje gegeten, afscheid genomen van Kendall en Jordan, en toen langs een groot winkelcentrum op naar huis. Megan en ik wisten de rest over te halen nog even te shoppen dus wij nog snel de halve forever 21 leeggekocht, en vervolgens gingen we weer 5 uur terug naar huis. Ik was kapot, maar het was echt super gezellig!

Op maandag was het halloween! Ik was de woensdag ervoor voor het eerst weer naar dansen geweest en rara waar ik bij toeval bij in rolde: het oefenen voor een flashmob met halloween! Megan wou natuurlijk ook super graag meedoen, dus wij uit school eerst snel naar de winkel om een wit shirt te halen die we tot zombieoutfit kunnen omtoveren, om daarna snel naar huis te gaan zodat ik haar de dans kon leren! In de tussentijd maakte mijn hostmoeder onze shirts volledig bloederig, vies en gescheurd en waren wij al kapot voordat de flashmob nog begonnen was. We trokken snel onze kleren aan, toupeerden ons haar, maakte make-up strepen op ons lichaam en snel naar het winkelcentrum! We moesten om 6.45pm verzamelen en om 7.15 was het zover: een kleine groep zou aftrappen met het nummer thriller, ze deden een beetje zombies na en deden een beetje freestyle. Dus zodra het nummer was afgelopen iedereen klappen, terwijl de echte flashmob nog moest beginnen! Het nummer "Calling all the monsters" kwam op en uit het niets sprong iedereen in de groep erbij en begon te dansen. Er waren verschillende groepen over het winkelcentrum heengeplaatst en wij stonden net bij de hoofdgroep met danslerares, dus sprongen na thriller bij de groep erbij. De mensen die naast Megan en mij stonden schrokken ervan dat wij blijkbaar ook de dans wisten zonder dat zij het doorhadden. Het was ontzettend geslaagd en er waren ontzettend veel mensen. Als het goed is is het allemaal gefilmd dus ik zal de link erop zetten zodra het op youtube staat!

Na de flashmob gingen we snel naar huis om om te kleden en naar een halloween party te gaan. Ontzettend veel zin in, maar zoals bekend is het niet het soort feest waar ik, als nederlander die GOEDE feesten gewend is, van hou. De hele avond draaiden ze hiphop en RNB waar ze op dansen: jongens met meisjes, ontzettend dicht bij elkaar en meer doen dan ik ooit op een feest zal doen. Het was alleen lastig om op die muziek te dansen op een andere manier, dus eigenlijk niet veel gedanst en t was niet zo interessant want ik kende ook niet veel mensen, dus hebben Megan en ik veel tijd doorgebracht op de schommels naast de boerderij waarin het was, en op het springkussen.
Helemaal op het eind toen al best veel mensen weg waren veranderde de muziek in jaja: een hoger tempo! house muziek en alles waar een echte Europeaan op kan dansen zonder contact te maken met een jongen. Dus ik ging maar even party in mijn eentje, dansen op MIJN manier, schijt hebbend aan Megan die denkt dat het idioot is en er wel om kan lachen en schijt hebbend aan alle mensen die me zagen en er misschien hetzelfde over dachten: die paar nummers van goede muziek waren MIJN feestje! Dus ik nog even een paar nummertjes lekker gedanst en toen op naar huis, want Megan had er geen zin meer in en inmiddels had bijna iedereen de dansvloer verlaten (waarschijnlijk omdat ze niet wisten hoe ze op die muziek moesten dansen)
Tja, feesten doen ze hier idd niet of heel anders, en daar zal ik maar even aan toe moeten geven. Ik heb gemerkt dat het in Nederland echt gaat om het gezelligheid, lekker dansen, genieten van de muziek, met JEZELF en vrienden bezig zijn, ipv met personen van het andere geslacht, en een leuke avond hebben. Hier gaat het vooral om aandacht zoeken van het andere geslacht, misschien is het maar beter dat ze hier nog niet mogen drinken op hun 16e, dan zou het écht te ver gaan;))
Maargoed, het was gezellig en ik had mijn mooie eigen losgaan party momentje gehad dus ik was "satisfied" enough.

Verder afgelopen week heb ik mijn eerste echte "afspreken" met iemand gehad, soort van. We hadden een fotografie opdracht en ik wist niet hoe ik het moest doen, en in het begin vroeg het meisje die naast me zit in die klas, Cheyenne, me om het samen te doen, en dat hebben we ook gedaan. Ze kwam dinsdag naar mij toe en we hebben de hele dag lekker foto's gemaakt en een klein stukje film gekeken. Het klinkt misschien heel stom maar ik vond het ontzettend leuk omdat dat voor mij het eerst was dat IK met iemand deed, ipv meegaan met Megan en haar vrienden. En er zijn nog een paar mooie shots uitgekomen ook nog! Ze waren zelfs zo goed en het was zo gezellig dat we de volgende opdracht weer samen gaan doen, morgen uit school :) vrienden maken is erg lastig, vooral omdat er een groot verschil is tussen praten met mensen op school, en echt met mensen afspreken, wanneer ken je iemand goed genoeg om het echt een "vriend" te noemen. Het hele mensen leren kennen en vrienden maken zoals in de eerste klas begint hier weer helemaal opnieuw, alleen dan ken je HELEMAAL niemand, en zij hebben al hun eigen vrienden. Maargoed, dit was een mooie kans om iets samen te doen en wie weet worden we nog wel goede vrienden dit jaar :)

De klok slaat hier inmiddels alweer 10 uur, precies toen ik klaar was met mijn verhaal zelfs, en ik ben ongelofelijk moe, ik moet nog wiskunde hw maken alleen mijn boek is in Megan's auto en zij is werken dus ik moet nog even (lees: een dik uur) opblijven om het af te maken en dan kruip ik lekker mijn bedje in.
Ik kwam er net achter dat de klok in NL naar de wintertijd is verplaatst vorige week, dus nu is het verschil 7 uur, alleen nu hoorde ik 5 minuten geleden dat hier de klok op zondag ook weer een uur teruggaat, dus dan is het verschil weer 8 uur (helaas, skypen is soms namelijk best lastig door et tijdsverschil)
Maargoed, dit was weer een beetje een lang verhaal, jullie krijgen vanzelf weer wat te horen als ik veel heb meegemaakt, gewoon op zondag of als mijn leven heel saai was over 2 weken zondag (haha grapje, maar je snapt vast wat ik bedoel;))
foto's heb ik denk ik niet, maar je kan altijd gewoon naar mijn facebook gaan om door alle albums heen te bladeren voor het geval dat ik ooit ben vergeten een album te linken

Heel veel liefs
Sanne

• 06 November 2011 - 16:24

Joke:

Hoi Sanne zoals iedere keer is ook dit reisverslag erg leuk om te lezen, geweldig wat je allemaal mee maakt. Ik kan me voorstellen dat er mensen jaloers zijn, ik af en toe wel. Veel plezier en dikke kus Joke