Road trip, surf camp & dagjes uit - Reisverslag uit Kensington, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Road trip, surf camp & dagjes uit - Reisverslag uit Kensington, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Road trip, surf camp & dagjes uit

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 September 2016 | Australië, Kensington

Hey guys!
Inmiddels zijn we al weer een week verder, maar ik heb nog niet verteld over alle leuke dingen die we de eerste weken hebben gedaan! Zie hier dus een verslagje van alle noemenswaardige hoogtepunten!

Zoals ik in mijn vorige verslag had verteld, kwamen we al ruim voor de start van het collegejaar in Sydney aan. We hadden van tevoren zo'n 2,5 week ingecalculeerd om te settelen en hier op gang te komen. Wat bleek: na 4 dagen zaten we op de bank van: "wat nu?"

Road trip naar Melbourne
Aangezien we op dat moment nog zo'n 1,5 week hadden tot aan de "oriëntatieweek", besloten we om impulsief een campervan te huren en weekje langs de kust naar Melbourne te rijden! (Inclusief links rijden en constant de ruitenwissers aanzetten ipv de richtingaanwijzer...) Twee dagen later waren we onderweg: een prachtige weg door o.a. Royal National Park, langs de Kiama blowhole, Jervis Bay, Kangaroo Valley, Croajingolong National Park, Wilsons Promontory National Park en eindigend over de Great Ocean Drive (als ik nu niets vergeet). Dit alles inclusief berg beklimmen en wonderschoon uitzicht, talloze kustplaatsjes, prachtige stranden, tientallen kangoeroes bij elkaar, voeren en aaien(!) van wilde kangoeroes, (helaas ook) verschrikkelijk veel dood wild langs de weg, geen campings met douches kunnen vinden en elke dag Subway als avondeten (heerlijk).
Als afsluiter van deze geweldige reis, hebben we ook nog een rondleiding gehad in de Woolworths vleesfabriek! Deze gigantische fabriek is namelijk niet alleen gevuld met vlees waar je half Australië mee kan voeren, maar ook met geweldig innovatieve logistieke systemen. Dit was echt ontzettend indrukwekkend en heel interessant gezien de robots/AI die ze gebruiken!

Zondag day trip-dag
De stad Sydney is echt imméns groot. We wonen redelijk centraal (op de campus), maar moeten alsnog 30 minuten met de bus naar het centrum. Dit ritje kost je meteen al $3.50 enkel... Gelukkig hebben ze hier de geweldige actie dat je op zondag voor maar $2.50 de hele dag met het OV kan reizen: dag trips!!! Zo hebben we al een keer de trein gepakt naar de Blue Mountains (2,5 uur), waar we wandelingen hebben gemaakt langs de rand van een berg, in een waterval hebben gestaan, en de Three Sisters hebben bewonderd.
Ook zijn we een dagje naar Taronga Zoo geweest, een dierentuin vergelijkbaar met Beekse Bergen. Dit park ligt op een berghelling, direct aan de overkant van de rivier die door Sydney loopt, waardoor je vanuit het gehele park een wonderschoon uitzicht hebt over de Opera House, Harbour Bridge, Botanical Gardens en The Rocks (stadscentrum). We konden hier ook door het verblijf van Ringstaart Maki's lopen, en bekijk vooral ook even de foto van de zeeleeuwen show! Wat een prachtig uitzicht op de achtergrond.
Verder zijn we een dag naar Featherdale wildlife park geweest, waar we Koala's en wombats hebben mogen aaien, veel kangoeroe vrienden hebben gemaakt en selfies hebben geprobeerd te maken met quokka's (voor alle onwetenden, zie: http://www.boredpanda.com/quokka-selfie-trend-cute-rodent-australia/)
Ook hebben we wat stranden in Sydney bekeken en zijn we wezen surfen in Maroubra beach (Zuid-Sydney) en Manly beach (Noord-Sydney). Manly was echt geweldig, wonderschoon en goeie golven, dus daar komen we zeker nog een keer terug!

Surf Camp
Verder zijn we met wat vrienden uit onze internationale groep op surf kamp geweest! Dit was echt heeeel vet, en we hebben behoorlijk leren surfen! Vrijdag aan het eind van de middag vertrokken we naar Gerroa, waar we verbleven in een klein kamp van hutjes speciaal voor Surf Camp. Dit kamp stond op een paar minuutjes lopen van de Seven Mile Beach: een prachtig en gigantisch strand, die we volledig voor onszelf hadden! Alle kamers bestonden allemaal uit zeven bedden; perfecter kon het niet want we waren precies met zeven! Dit was dus niet alleen een geweldig moment om te leren surfen, maar ook om de andere meiden nog beter te leren kennen.
Op vrijdagavond zijn we direct gaan slapen, want onze kamer was groep 1. Dat wou zeggen dat we maarliefst om 6.30 moesten ontbijten! Aansluitend hebben we twee uurtjes uitleg gehad en kwam de eerste poging tot surfen: één van de eerste keren lukte het al om op te staan! Voor lunch was er een bbq en hadden we even rust om lekker bij te komen in het zonnetje. Vervolgens nog twee uurtjes surfen en daarna hadden we de tijd om biertjes te halen bij de plaatselijke dorpskroeg. Het avondeten begon dan ook al met wat kaarspellen, en halverwege de avond zijn we met alle 100 man naar de dorpskroeg gegaan waar een live band geweldige muziek speelde. Het was echt een geweldige avond!
Maar..... de volgende ochtend moesten we natuurlijk wel nog surfen. Aangezien we op zaterdag de vroege groep waren, mochten we op zondag "uitslapen": 9.15 ontbijten. Alleen jammer dat niemand deze wijziging had gezien: we stonden om 8.30 al klaar bij het ontbijt. Nog twee laatste geweldige uurtjes kater-surfen, een lunch, en het weekend zat er al weer op.
Maar ik was niet getreurd: we vonden het surfen zo leuk, dat we zelf een wetsuit en surf board hebben gekocht! We wonen ongeveer 20 minuutjes met de bus van het strand af, dus we zijn sinds dat moment zeker wekelijks wezen surfen. Heerlijk!

Spring Break plannen
Voor Spring Break (eind september) hebben we ook al grootse plannen: samen met wat vrienden vliegen we naar Airlie Beach om vanuit daar terug te road trippen en onderweg o.a. Whitsunday Islands, Great Barrier Reef, Fraser Island, Brisbane, Gold Coast en Byron's Bay mee te pakken!

Als conclusie van deze, inmiddels al weer veel te grote, lap tekst mag dus wel gezegd worden dat ik het ontzettend naar m'n zin heb. De bevolking is ontzettend open en aardig(!) en ik heb een geweldige groep vrienden ontmoet om leuke dingen mee te doen. Oja, en ik moet ook nog studeren tussendoor, maar dat gaat ook wel prima ;)

Cheers!

• 02 September 2016 - 08:37

Corrie:

In één woord GEWELDIG!
    Wil je nog wel thuiskomen :0 ?
    xxxmams

• 02 September 2016 - 09:21

Monique:

Wat een leven... Zucht (jaloers)

• 02 September 2016 - 10:16

Peter:

Wat hebben jullie het toch zwaar. Heel veel sterkte!

• 02 September 2016 - 11:24

Theo De Kleijn:

Prachtig allemaal! Genieten maar.

• 02 September 2016 - 13:00

Sonja Van Thiel:

Dag meid , wat zijn jullie toch goed bezig . Zoals ik jou ken haal je zoveel mogelijk eruit in dit
    avondtuur.

Liefs Sonja

• 04 September 2016 - 13:47

Theo Gijtenbeek:

Lieve Sanne,

Prachtig verhaal weer!
    't is maar goed dat je dit allemaal schriftelijk vastlegt want al die gegevens in zeer korte tijd in je geheugen opslaan lijkt me nagenoeg onmogelijk! Ga zo door, een fijne tijd en blijf genieten met een goede studie toegewenst! Wij blijven je verslagen bewonderen en ervan genieten.

Sanne

Ik ben Sanne, masterstudent Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit, en ben inmiddels op twee uitwisselingen geweest. In 2011-12 heb ik een jaar in St. George, Utah gewoond, waar ik in een gastgezin verbleef en een schooljaar heb gevolgd aan Desert Hills High School. In 2016 ben ik op uitwisseling geweest met de University of New South Wales (UNSW) in Sydney, Australië, en aansluitend heb ik 2 maanden door Zuid-Oost Azië gereisd. In Februari 2021 staat hopelijk mijn volgende avontuur op de stoep: een halfjaar studeren aan de Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australië! Via deze weg houd ik alle geïnteresseerden op de hoogte van mijn avonturen en ervaringen :-)

Actief sinds 21 April 2011